Ja den är ok -dock hittar jag en del i den när jag kollar ,som jag inte håller med om
tex
Andropogon gerardi Sow at 20ºC (68ºF), germination slow -gror på 4 dagar
Gentiana acaulis, andrewsii, angustifolia, asclepiadea, bavarica, brachyphylla, calycosa, clusii, crinita, dinarica, freyniana, frigida, froelichii, x hexaferreri, kochiana, lutea, makinoi, nivalis, pannonica, paradoxa, parryi, pneumonanthe, punctata, puberula, purpurea, quinguefolia, septemfida, sino-ornata, triflora, and verna , Sow at 18-22ºC (64-71ºF) for 2-4 wks, move to -4 to +4ºC (24-39ºF) for 4-6 wks, move to 5-12ºC (41-53ºF) for germination cover thin
-är ljusgroende o gror lika bra i + 20 utan kyla-färska frö har betydelse
Pulsatilla alba, albana, alpina, ambigua, dahurica, grandis, halleri, montana, occidentalis, patens, pratensis, serotina, and vernalis , Sow at 18-22ºC (64-71ºF) for 2-4 wks, move to -4 to +4ºC (24-39ºF) for 4-6 wks, move to 5-12ºC (41-53ºF) for germination
Enl senaste tips gror den precis lika bra utan kylning
Clothier är en stor databas med mkt växter så den är värd att kolla in .
Det jag eg har emot den är att råden ofta är- så i -18-22ºC (64-71ºF) for 2-4 wks, move to -4 to +4ºC (24-39ºF) for 4-6 wks
Om man ska kyla -räcker 24 tim inne -annars kan några frö gro -och du kanske inte vill ha groddar i januari