adrian
Nu har jag talat med en bekant om att ordna en resa till
Södra England med RHS Chelsea Flower Show

På måndag får jag veta vad allt kommer att kosta och OM det ska bli någon resa hit (vilket kommer att bli J-t kul...) så gäller samma saker som för alla resor att man ska betala ca: 3 veckor innan avresan.

Vi kan göra en gemensam resa till denna stora "Blomfest" och max antal blir ca: 50-60 pers...

Jag vill veta vilka som vill följa med på denna resa så fråga runt bland era vänner om de vill hänga med...

Jag tjänar INGET på detta utan vill göra detta som en kul grej, och vill vi kan vi göra vidare resor till andra ställen med...

(det blir som en skoresa men utan lärare...)

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Caprice
Är intresserad, låter kul... !

Men det får inte bli för många dagar...

Caprice
adrian
Jag bad honom att kolla upp om det även går att besöka detta ställe:

Eden project

En bussresa tar 1 dag till England + 1 dag i England + 1 dag för att ta sig hem igen...

D.v.s 3 dagar om vi inte vill tillbringa ytterligare 1 dags för att hinna med Mer.

Allt blir vad man gör det till, eller så kan vi ju sitta hemma och skriva till varandra på forumet.. biggrin.gif

Jag tänker prova och se om Odla´s forumister kan få tummen ur a-t och göra nåt VERKLIGEN kul... tongue.gif
zaaritha
Det är lockande--men j-t dyrt--antar jag?
TeliaNet
här är eden projekt.

chelsea ligger?
någonstans utanför london?

skapa en omröstning för att se hur många som är intresserade!
TeliaNet
här är ett smakprov på eden project fr. göran rum
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=519
nejlika
jag är intresserad men osäker. beror på vad det kostar
Åsa, mälardalen zon 2
Jag är också intresserad men det beror också på vad det kostar (och om man får ledigt från jobbet)
Annki
Klart intresserad, men undrar också över hur många dagar och kostnad.
TeliaNet
ju fler som åker, desto billigare eller?
minsta antal?
adrian
Jag får svar på måndag hoppas jag ifrån ham som äger bussbolaget.

Jag bad honom även kolla upp med Eden om bsök där.

Det fungerar så att ett "konsultföretag" ordnar ALLA biljetter och bokningar, han köper upp det och vi köper biljetterna av honom.

Jag hoppas att det inte blir för dyrt, så att vi kan åka iväg på detta.

VILL vi till både Eden och flower show så måste det kanske bli en extra dag, för jag tror att dessa är stora ställen som man inte vill stressa igenom...

Men jag talar om priserna samt resten så snart jag fått svar på detta...
Annki
Låter ruggigt spännande! Givetvis vill man gärna se Eden också! Och det är rätt tänkt att det måste få ta lite tid. Man ska inte jaga igenom det man vill se, utan hinna njuta också. Vore väldigt kul om det kunde bli av! Jag har varit på väg till Chelsea Flower Show i åratal nu, men inte hittat någon med samma intresse. Och det är trist att resa själv till en sådan upplevelse.
Åsa, mälardalen zon 2
Japp visst är det klart att man vill se Eden också när man ändå är där och det är nog bra om det får ta lite tid så man hinner se allt utan att jäkta.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon