Maria Alunda/Uppland
Hejsan!

Jag har läst om dina framsteg med änglatrumpet fröna ... hur går det nu har alla överlevt ännu så länge....

Jag väntar spänt på att mina ska titta upp känns som en evighet.

MvH Maria Alunda/Uppland
Sollan
Krafsde ju bort det yttre skalet på fröna och det verkade göra susen.Jag sådde 8 st och jag har fått upp 7 av dem.... Har placerat dem under en lampa med lågenergirör och de verkar må bra. De är redan 5 cm!
Vilka har du sått? Har sått en med vita blommor och en gul; 'Lemon Dream'.
Hoppas mot all förmodan att de ska blomma i år.....
wub.gif
kerstin z5-6
Jisses, 7 st du kommer inte att synas i sommar bakom dem laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Klart de ska blomma ! biggrin.gif
Sollan
Jag har varit återhållsam, har bara sått hälften av innehållet i påsarna....
Helen i Piteå Zon 5
Vad kul att så många har grott för dig, jag har också sått, men bara 4 frön av den äkta brasilianska sorten med stora doftande vita trumpeter (Brugmansia suaveolens) /Helen
dragonbeauty
Vart får man tag i frön?? Är dom ettåriga? Vill ha nåt på min lilla balkong som doftar o är vackert....
Christer i Falköping
Impecta har. De är fleråriga och bör övervintras svalt.
Christer.
Maria Alunda/Uppland
Jag har sått:

Lila-svart; Datura metel "Black"
Purple Queen ; Datura fastuosa
Gul ; Datura metel "golden queen"

jag har satt 4+4+3 st så vi får se om några kommer upp.....

Jag köpte mina frön från Rara växter.....

De är sååå vackra man inte få nog av dem. Jag har en med röda blommor vet inte vad den heter ett billigt fynd på Bauhaus sensommaren förra året, jag har precis ställt in den från garaget och den är full av bebis blad. Ska bli spännande att se den i sommar.

Mvh Maria Alunda/Uppland biggrin.gif
Sollan
Både spikklubba (Datura) och änglar(Brugmansia) går att övervintra. Jag har inte sått spikklubbor än men man vet ju inte hur det blir.....
Helen i Piteå Zon 5
Inte alla sorter av Spikklubba går att övervintra, de flesta är 1-åriga, men brukar ge gott om frön så att man har år efter år. /Helen
Sollan
Så bra, så slipper jag ha dåligt samvete över ev. spikklubbor som jag borde övervintra för att det borde gå.... smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon