izabelleask
Hej!
Jag vill börja sätta lite exotiska frukter. Undrar om det är några frukter som jag kan köpa i affären och sen torka fröna och sätta(som blir redig frukt av sen) Eller jag måste köpa frön från en blommsterhandel? Och vilka kunde jag köpa då?
Är sugen på att ha lite va som helst, har bara möjlighet att ha det inomhus eftersom jag bor i lägenhet men har tillgång till en lite lite balkong. men vill ha några tips på exotiska frukter och hur jag går till väga!!
lolo
Hej! Passionsfrukt kan du köpa i affären, brukar kostar ett par kronor/styck. Kärnorna kan du gröpa ur och sätta i vanlig krukväxtjord, vattna och ställ krukorna ljust. Lycka till!
zaaritha
Paprika, chilifrukter, mango, papaya, färska fikon, m fl.
humla
Fanns en hel artikel om detta i julnumret av allt om trädgård. De tog upp ett tiotal olika exotiska frukter, och beskrev hur man gick till väga för att så, och hur man skulle sköta dem sen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon