izabelleask
29-01-2005, 22:57
Ja, jag har precis köpt ett 30-pack med substrals näringspinnar och stoppat i mina blommor. Det går väl bra att göra det så här års? Och det någon om dom är bra???
Christer i Falköping
30-01-2005, 08:23
Jodå, de är bra. Fast jag hade kanske väntat ytterligare någon tid, eftersom det fortfarande är såpass mörkt ute. Men det är säkerligen inget problem att du satt i dem nu.
Christer.
när e de lämpligast att börja ge extra näring?
Jag brukar öka näringsgiven till mina blommor när jag har planterat om dem och beskurit dem. Först får de förstås vänja sig vid sin nya kruka och tillstånd. Brukar vänta en 3 veckor innan jag börjar med mer näring.
Ciczi
Tessa, jag brukar vänta till dagsljuset har återvänt ordentligt, det skiftar ju lite beroende på var man bor. Börjar man gödsla för tidigt är risken att växterna börjar ränna och blir långa och lankiga.
Mvh
Fenja
maimiti
30-01-2005, 12:58
Jag har testat Substrals näringspinnar och jag tyckte väl att de var sådär. Det finns en annan sort som är gjorda på hönsgödsel men jag minns inte vad de heter. De tycker jag iaf var bättre men de luktar lite konstigt.
Jag har börjat ge lite näring till mina växter, men inte i normaldos utan klart mindre. Hur ljust det är beror ju på var i landet man bor. Det är ganska ljust här så det är rätt ok. Men ta hellre en för liten dos.
Okej,
Bor i skåne så är väl dags snart att börja lite smått
izabelleask
30-01-2005, 22:32
tänkte höra om det skadar mina växter eller om det inte va så bra att jag redan har stoppat ner mina näringspinnar i blommkrukorna? Kan jag låta dom vara kvar?
*Felix matte*
30-01-2005, 22:43
Om du inte bytt ny jord i krukorna så är det ingen skada skedd att stoppa näringspinnar.
Det är när växterna har fått ny jord som man ska vänta några veckor med att ge dem extra näring.
Så har jag förstått det hela
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.