Var ute på stugan idag och fick se att bladen på julrosen låg ner i rabatten beter den sig så eller trivs den inte med den boning den fått hos mig
Ta det bara lugnt, det kommer säkert nya blad längre fram i vår!
Mvh
Fenja
kerstin z5-6
30-01-2005, 12:47
De blad som du ser nu ska bort i vår -de nya kommer först efter blommningen -Om de inte är angripna av svartfläck kan du låta dem sitta kvar tills efter blom -är de fula o torra i vår ta bort dem
Vad glad jag blir var rädd att den ledsnat för mig fick den som gammal planta i höstas och bladen har varit gröna och fina hela tiden och det är de fortfarande fast de låg ner. Något särskilt jag ska göra med den när våren kommer????
Hej Eva!
Beroende på hur stor din planta är, så är det bra att dela gamla plantor av julrosor, men kanske gjorde du det då när du fick den? Det ska göras på våren i såna fall. Sen så börjar det ju bli dags för gödsling framåt marstiden, så det är också vårgöra!

MVH/Johanna
kerstin z5-6
01-02-2005, 21:01
Du behöver inget särskilt göra mer än att ta bort de gamla bladen o njuta av blomman -Gödsla gör jag Efter blom ..
Då är det bara att vänta och se. När brukar den blomma??
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.