|
lisselbo
30-01-2005, 11:10
Har äntligen kommit i gång med det jag har tänkt göra så länge. Och vad är det? Jo, simma och promenader. I Fredags simmade jag 750 meter och nu har jag precis kommit in från en promenad på ca 6 km, tog 1 timme. På med musik i öronen och iväg, kanonskönt. Känner mig himla nöjd med mig själv. mvh Marie
Lady Hamilton
30-01-2005, 11:23
Naturligtvis ska du vara stolt! Du är så duktig o har allrätt att känna dig nöjd. Hoppas du forsätter i samma spår. Ett litet tips bara om det är "trögt" en dag............ Gör bara något litet,........... halva promenaden är bättre än inget. Även om du simmar kortare.............. du har ändå gjort något. Tillåt dig själv att ha "guldkanter" D.v.s. Dagar du gör något mindre men ändå "gör" något. Då är risken att du tröttnar mindre
Bravo! säger jag också. *avis* Precis ett sånt av alla "borde" som egentligen är lätt att fixa! Häromkring finns många härliga promenad- och cykel-vägar. Jag cyklade ganska mycket i somras och höstas. Men nu då...? Sitter här  när jag skulle kunna ta en promenad istället.
Grattis! Här har du en soffpotatis som kom igång och började träna efter en ryggkrasch! Blev av med en massa onödiga kilon och mår kanonfint när jag tränar regelbundet. Det gäller bara att vara uthållig. Att komma igång är en sak, att fortsätta brukar vara värre. Men jag tyckte det var lätt, när jag insåg hur mycket bättre jag mådde och hur mycket starkare jag blev. Hoppas du får uppleva samma positiva kick!
Sulawesii
30-01-2005, 13:05
*glad för din skull*
netaave
30-01-2005, 13:26
Bra gjort, visst är det skönt när man kommer igång. Varning för beroende bara.  får inte jag gå ut en sväng innan jag lägger mig kan jag inte sova.
promenerar också så gott som varje dag o känner mej degig om jag inte kom ut de spelar ingen roll om de regnar eller snöar ut vill jag det blir som ett gift ett nyttigt gift håller leder o kropp igång även om de gör ont så e de bara att promenera lite saktare lycka till o fortsätt nu
lisselbo
30-01-2005, 13:32
För ett år sedan simmade jag regelbundet 1 gång i veckan, 1000 meter. Fick sedan andra arbetstider så det funkade inte med bussar, bor på landet så dom går inte speciellt ofta. Men nu är det andra arbetstider igen så nu borde det gå. Har verkligen saknat simmningen och promenaderna har varit för lätta att skjuta upp till "imorgon". Men nu jäklar ska det bli av. mvh Marie
Grattis till det nya livet.Bra jobbat. Simningen hoppa jag över men dagliga promenader är ett måste(har hund) plus gympa 1gg/vecka det mår jag bra av.
lisselbo
30-01-2005, 15:50
Hade hund för några år sedan, Groeanendal (säkert felstavat), då kom man ut på många promenader. Saknar verkligen att ha hund men våra katter tycker inte om hundar.
Grattis till att ha kommit igång lycka till Jag går också nästan varje dag men sen nyårsdagen har det blivit längre turer särskilt helgerna känner mig nöjd men lite stel i benen efter en mil idag i skogen men nu gäller det ju att man inte lägger av när det är regnigt o tråkigt väder det är härligt känna att man orkar mer för varje dag
Jag gratulerar! Ett tips är att lyssna på talböcker, det går kanonbra att gå då! Annlouice
lisselbo
30-01-2005, 17:22
Bra idé med talböcker, har inte tänkt på det. mvh Marie
*Felix matte*
30-01-2005, 20:44
Motion är kul...du kommer nog att märka att du så småningom blir beroende  så var det iaf för mig när jag började med promenader. numera kör jag med motionscykel och annan träning en timma så gott som varje dag
Tog en promenad i skogen i eftermiddags. Som nån sa... Att börja är ju inte svårt, nu gäller det bara att hålla igång. Men jag lyssnar nog hellre på "naturen" än en bok tror jag..... Idag var mannen med och det gick alldeles utmärkt att lyssna på honom också.
Visst missar man en del intryck med en talbok i öronen! Men jag går själv på kvällarna och då kvittras det ju inte så mycket! Försöker även ha rätt så bra fart när jag går för att det ska göra någon nytta motionsmässigt, så då tar jag inte intryck från omgivningen på samma sätt... Sedan kan det vara lättare om man tycker att det är trögt att komma i gång, för då har man något att se fram emot, nämligen fortsättningen på boken! Men, men smaken äro som baken, o tur är väl dé Annlouice
Hannele
31-01-2005, 11:29
CITAT (lisselbo @ 30-01-2005, 11:10) I Fredags simmade jag 750 meter och nu har jag precis kommit in från en promenad på ca 6 km Hoppas du har nån träningskompis, som ser till att du inte slutar? Min dotter ringer till mej ett par gånger i veckan och vill ha sällskap, svårt att smita. 
lisselbo
31-01-2005, 14:57
Har inte någon träningskompis, men det går bra ändå, har ganska bra karaktär (förutom när det gäller att sluta röka). Idag gick jag ca 2½ km. Hoppade av bussen tidigare istället för att byta vid skolan och åka skolbuss hem, ganska skönt att slippa alla skrikiga skolbarn samtidigt som jag fick både motion och frisk luft. Det är ju en himla fin och solig dag. mvh Marie
Har inte heller någon träningskompis, tycker att det ofta blir svårt att få tider att passa alla! Det blir så lätt att man hoppar över för att den andre inte kan! Nu kan jag aldrig skylla på någon annan än mig själv Jag promenerar en hel del på kvällarna, samt att jag springer tre gånger i veckan på löpband! Jag springer tidigt på morgonen, ca 07 då är det avklarat! Annlouice
lisselbo
31-01-2005, 19:24
Tycker också att det är skönast att träna själv. Ingen annan att ta hänsyn till och skylla på om det inte blir av. Plus att det blir lite jäklar anamma när släkt och vänner vet att jag tränar, för jag vill ju inte höra deras gliringar sen om jag inte fortsätter. Alldeles för stolt och tjurskallig för det. ~Marie~
Eva i Norrköping
31-01-2005, 19:38
Motionscykel har jag velat skaffa mig! När man kommer hem kl 18 på kvällen och det är kolmörkt ute är det inget vidare att försöka ta sig ut på promenad. Men cykla vore skönt! Haqr någon erfarenhet, ska man satsa på en dyr eller går det bra med en "billigare"? Såg ett erbjudande om en cykel på ca 1000:-, kan de va OK?
*Felix matte*
31-01-2005, 19:57
Mitt råd är...Satsa på en dyrare. Jag köpte först en cykel för 1000kr...manuell motståndsinställning den var jättejobbig att cykla på..inte bara för mig två av döttrarna köpte likadana och ingen av oss har kvar den cykeln.
Nu cyklar jag på en dyrare cykel...kostade 3500 el 4000 kr (minns inte) med magnetiskt motstånd , har flera olika program att välja mellan...eller som jag gör, bara cykla utan progr.
Visst är det härligt Lissebo! (och ni andra)
Går själv (med sonen) så gott som dagligen en rask runda på ca 6 - 7 km. Det är en utmärkt samvaroform! (förutom motionen)
Ibland vill jag inte alls - men det känns viktigt för mig att sonen går, som jobbar så mycket vid datorn. Så då går jag för hans skull.
Givetvis går jag för min skull också, mår så himla bra av att ha en bra grundkondition, skulle aldrig vilja vara utan den!!
Om jag gick själv, tycker jag idén med talbok är förträfflig!!! Även om också jag älskar naturen och naturens, årstidernas och dygnets skiftningar.
Och en talbok går att stänga av, man behöver ju inte ha den jämt, bara som draghjälp de dagar som det går trögt.
Ofta "strosar" jag dessutom, både i skog och mark.
Att se fåglarna, genom att först höra dem, det stämmer. De senaste två månaderna har vi gång på gång upptäckt sidensvans och domherrar genom deras svaga men karakteristiska "sång" .
Men se sig omkring, det kan man ju göra även om man lyssnar på talband.
Tänker jag.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|