Lady Hamilton
När jag kom hem förra fredagen var en ruta i dörren (4mm tjock) kraschad! om det var ett inbrottsförsök eller inte vet jag inte. I alla fulla fall har jag nu o minst 3 veckor frammåt problem med både värmen o ljuset.

Sulawesii
Tråkigt och obehagligt!
kerstin z5-6
Trist Hamilton .. hoppas det var en snöboll av misstag ..Fin utbyggnad smile.gif
TeliaNet
tråkigt, men det är snart lagat.
Lady Hamilton
Tack för eran medkänsla tyvärr är jag ganska säker på att det inte var en snöboll, utan det var ngt annat. Hålet var för stort.

Inga från Närke
Det är alltid otrevligt när något sådant händer men det verkar ju inte som du har haft inbrott eller hur?
Men det kanske var ett försök och de blev störda. Har du kollat med grannar om de hört något?

Förra våren när vi kollade vårt växthus så var det några rutor sönderskjutna, det var små hål och vi hittade luftgevärskulor inne i växthuset men bevisa någon vem det var går ju inte. Vi vet att det finns luftgevär hos några grannar men man kan ju inte hoppa på dem och fråga.
Som tur var var det inte mer än 2 st rutor så det blev ingen kostsam åtgärd men ändå man blir lite småförbannad.
Fenja
CITAT (Hamilton @ 30-01-2005, 13:05)
I alla fulla fall har jag nu o minst 3 veckor frammåt problem med både värmen o ljuset.

Vad tråkigt Hamilton! Det ser ju ut att vara ett rejält hål, hittade ni inget inne i rummet som kastats in? Jag blir lite nyfiken på varför det tar så lång tid att åtgärda?
Mvh
Fenja
Lady Hamilton
CITAT (Fenja @ 30-01-2005, 16:38)
Vad tråkigt Hamilton! Det ser ju ut att vara ett rejält hål, hittade ni inget inne i rummet som kastats in? Jag blir lite nyfiken på varför det tar så lång tid att åtgärda?
Mvh
Fenja

huh.gif Jo det är vinterisolerglas = två 4mm rutor med Aragongas emellam.
(OBS! Det var tur att bara ena den yttre rutan var kraschad)

wacko.gif Måste mått beställas från södra Sverige, alltså tillvrkningstid o transport = 3 veckor. Sedan måste någon från det företaget ( i Umeå, 17 mil från mig) hit o motera.

Jag märker en otrolig skillnad i rummet där rutan är sönder, mot för resten.
Ändå har jag försökt att avskärma/isolera så gott jag kan. Vill inte visa hur det ser ut därinne nu.
Men jag har måsta flytta om en del känsliga växter.

rolleyes.gif Glädjande är iallafall att försäkringsbolaget ersätter, så jag behöver "bara" betala självrisken
Caprice
Både tråkigt och obehagligt...

Det finns inga spår i snön som du kan se...?
Så du vet om ngn varit framme vid rutan....?

Caprice
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon