|
Och ikväll bänkar vi oss , säsongens första "Gröna Rum" börjar! ÄNTLIGEN! Kajsa
Erika zon 4
05-03-2003, 15:40
Ja, äntligen! Jippie!
Ja, klockan 20.30, 30 onsdagar i rad till och med oktober återfinns i alla fall jag framför TV-n...
Ikväll ska det bl a handla om hur man driver upp plantor från exotiska frukter- mkt intressant.
Eva i Skåne
05-03-2003, 18:29
De måste passa många på forumet med tanke på alla frågor om ovanliga frukter. SIMON Har du läst detta?
Gunvor Nilsson
05-03-2003, 18:33
Ja tänk! Det är som odlarfreakarnas julafton (Kalle Anka och hans vänner!)  (Tänkte också på Simon!) Ni andra ungdomar får ursäkta men Simon var först här på forum!
GRÖNA RUM det har vi alla väntat på - som på julafton !! Det betyder vår - fast det är -10 grader kallt ute.. Hälsningar Viola
Hannele
05-03-2003, 21:06
Helleborus viridis vill jag ha - grön julros!  Kul, att Gunnel är tillbaka.
CITAT (Gunvor Nilsson @ 05-03-2003, 18:33) Ja tänk! Det är som odlarfreakarnas julafton (Kalle Anka och hans vänner!)  (Tänkte också på Simon!) Ni andra ungdomar får ursäkta men Simon var först här på forum!  Måste man vara ung för att finna nöje i att odla?
CITAT (Gunvor Nilsson @ 05-03-2003, 18:33) Ni andra ungdomar får ursäkta men Simon var först här på forum!  Nähä! För tänk att det var han inte, men han syns och hörs mest.
abborrmaster
05-03-2003, 21:59
heh... Jag såg halva delen om tropiska frukter... Jag såg att hon hade bananer vad sa hon om dom?  /Simon
Eva i Skåne
05-03-2003, 21:59
CITAT (Tyr @ 05-03-2003, 21:25) Måste man vara ung för att finna nöje i att odla? Näääää, det har du väl märkt? De flesta av oss på forumet är medelålders tanter, tjejer, kvinnor, damer eller vad man nu vill kalla sig.
Eva i Skåne
05-03-2003, 22:05
CITAT (abborrmaster @ 05-03-2003, 21:59) heh... Jag såg halva delen om tropiska frukter... Jag såg att hon hade bananer vad sa hon om dom?  /Simon Jag såg inget och hörde inget om bananer  . Är du säker? Jag funderar lite på varför jag aldrig varit på botaniska i Lund. Det vore intressant, men det är väl som vanligt att man blir hemmablind
abborrmaster
05-03-2003, 22:08
såg att hon rotade brand granat äpple och socker annona o grejer, i en liten skål låg b.l.a. bananer!
/Simon
Gunvor Nilsson
05-03-2003, 22:11
CITAT (Berith @ 05-03-2003, 21:53) Nähä! För tänk att det var han inte, men han syns och hörs mest. :o ;) Ja det är väl kul med unga, vetgiriga ungdomar! Och där var han väl först, eller?
abborrmaster
05-03-2003, 22:13
att leva om  ? Har hört rykten om nån annan student som hade mycket mer moget beteende haha... Majj bajsiga äss att det e sant  /Simon
kerstin z5-6
05-03-2003, 22:17
Jag odlar banan Musa bajoo finns på granngården -fröna alltså ingen frukt ännu men en stooor planta..
Anne-Marie, zon II
05-03-2003, 22:17
Jag tror inte att hon sa något om bananer, men jag såg att de låg där i slutvinjetten.
Aborrmaster, är inte Du intresserad av Iron Maiden? I sådant fall är det något om dem på Musikbyrån som börjar i kanal 2 kl 2230.
//Anne-Marie
abborrmaster
05-03-2003, 22:21
CITAT (Anne-Marie @ zon II,05-03-2003, 22:17) Jag tror inte att hon sa något om bananer, men jag såg att de låg där i slutvinjetten.
Aborrmaster, är inte Du intresserad av Iron Maiden? I sådant fall är det något om dem på Musikbyrån som börjar i kanal 2 kl 2230.
//Anne-Marie hehehe... Ich weiss såklart  ställt in timer  /Simon
Gunvor Nilsson
05-03-2003, 22:23
Vi missade de första minuterna av Gröna Rum - handlade det om fruktträdbeskärning? Det stod att det skulle vara ett sådant inlägg, men vi såg inget sådant!
Hannele
05-03-2003, 22:25
ja, en minuts klippning av ett litet äppelträd. Men här finns allt du missade: http://svt.se/grona/
Anne-Marie, zon II
05-03-2003, 22:27
Det var mycket kort om fruktträdsbeskärning i början av programmet, några minuter bara.
Jaha, nu är det väl snart dags för Iron Maiden, kanske ska se en stund för att se om de är så bra som Aborrmaster tycker
//Anne-Marie
CITAT (Gunvor Nilsson @ 05-03-2003, 22:11) CITAT (Berith @ 05-03-2003, 21:53) Nähä! För tänk att det var han inte, men han syns och hörs mest.  Ja det är väl kul med unga, vetgiriga ungdomar! Och där var han väl först, eller?  Jag gör 'reklam' för Hans i Mälardalen igen!  En engagerad kille som syns och hörs alldeles lagom.... Och jag gillar appsilut vetgiriga ungdomar!!!
CITAT (Berith @ 05-03-2003, 22:29) Jag gör 'reklam' för Hans i Mälardalen igen! :) En engagerad kille som syns och hörs alldeles lagom.... :wub: Och jag gillar appsilut vetgiriga ungdomar!!! Hmmm... Hans i Mälardalen: 26 inlägg Berith: 576 inlägg
abborrmaster
05-03-2003, 23:02
abborrmaster Antal inlägg: 1192
HOPPAS NI KOLLAR PÅ THE NUMBER OF THE BEAST NU! UNDERBART BRA!!!
"Låt mig bjuda på en ögon -och öronvittnesskildring från Maidens konsert på Scandinavium (-85 eller -86). Kvällen innan hade dom spelat i Stockholm och fått usla recensioner av den 'legendariska' Vera Celander. Hon hade bland annat skrivit att Bruce Dickinson hade sjungit falskt och att han bara hade två tonarter i sitt röstregister. En bit in i konserten kunde inte Dickinson låta bli att kommentera det hela, publiken lyssnade andäktigt; "In todays paper of Aftonbladet Vera Celander wrote that I only knew two tones...(publiken buade)...well Im going to prove that she is wrong...(jubel)...I actually have four tones...(tystnad, därpå klämde han i)...Vera.. Celander...Fuck...You. (en tonart för varje ord.) Jubel...och Maiden pumpade igång 'Hallowed be thy namne'. Behöver jag säga att Dickinson var mästerlig på att hålla tonen i det utdragna "Ooooo. aaa, aaa" som kommer efter den lungna inledningen av låten. Det var ett stort ögonblick i rockhistorien".
tufft....
CITAT (abborrmaster @ 05-03-2003, 23:02) abborrmaster Antal inlägg: 1192
HOPPAS NI KOLLAR PÅ THE NUMBER OF THE BEAST NU! UNDERBART BRA!!! .... tufft.... Ursäkta mig men vad har detta med Gröna rum att göra??? Med allt för mkt vandrande i ämnena så blir detta som en chatt o fakta försvinner i mängden
CITAT (Gunvor Nilsson @ 05-03-2003, 22:23) Vi missade de första minuterna av Gröna Rum - handlade det om fruktträdbeskärning? Det stod att det skulle vara ett sådant inlägg, men vi såg inget sådant!  man kan kika på www.svt.se/grona www.svt.se/gronaDär längst ner kan man få se trädklipningsfilm!
CITAT (abborrmaster @ 05-03-2003, 23:02) abborrmaster Antal inlägg: 1192 Jag erkänner villigt att det är massor massor massor som jag inte kan när det gäller odling. Och jag lär mej av er andra varje dag, och sparar på goda råd och tips om lite av varje. Tack!  Om 'antal inlägg' bara räknade inlägg med innehåll av värde, skulle några längst upp på listorna dratta lååångt ner. Bland mina inlägg kan ni också räkna bort en hel del!  Det är ju trots allt skillnad på kvantitet och kvalitet!
Hej på er.... Kanon kul att det har börjat ;o)))))))) Mennnnnnn........... Jag tycker att det är lite snålt med 30 minuter..... Minst 60 minuter  Eller vad tycker Ni ???? Exotic
Hej på era alla! Jag sällar mig också till skaran som sett säsongens första Gröna Rum. Avsnittet hade ett varierat innehåll. Intressant att få följa med till Botaniska i Lund och den där mässan i England. Tänk att det finns så vackra blommor - och de hade odlat allt själv! Inslaget om exotiska frukter var också bra - tänkte också direkt på "våran" Simon här på forumet...... Sedan vill jag bara kommentera det där med att "komma in på andra ämnen" ibland - vad är det för fel med det? Det är väl bara roligt att detta forum består av människor med olika bakgrund, åldrar och intressen. (själv är jag 28 år). Min 34-årige sambo var förresten helt LYRISK över programmet med Iron Maiden- killarna och spelade också in det på video! Hälsningar "flower of the beast"  Ann-Louise i Umeå
CITAT (lolo @ 06-03-2003, 01:07) Sedan vill jag bara kommentera det där med att "komma in på andra ämnen" ibland - vad är det för fel med det? Det är väl bara roligt att detta forum består av människor med olika bakgrund, åldrar och intressen. (själv är jag 28 år). Min 34-årige sambo var förresten helt LYRISK över programmet med Iron Maiden- killarna och spelade också in det på video!
Hälsningar "flower of the beast" :D :D :D Ann-Louise i Umeå Visst o att kärnan i urspungstråden då försvinner e alltså ok? Jag kikade precis i en annan tråd. den bestod till 1/3 del av inlägg om urpsungsämnet och 2/3 (tror jag) om annat. Nu är denna 2/3 rensad. O nu var det gröna rum vi pratade om så jag tänker ej säga mera om detta ämne (utsvävningar) i denna tråd. Nu ska jag skapa en ny tråd! Sök o finn!
abborrmaster
06-03-2003, 14:50
CITAT (Berith @ 05-03-2003, 23:32) Om 'antal inlägg' bara räknade inlägg med innehåll av värde, skulle några längst upp på listorna dratta lååångt ner. Bland mina inlägg kan ni också räkna bort en hel del!  Det är ju trots allt skillnad på kvantitet och kvalitet! Det var inte jag som började... CITAT Ursäkta mig men vad har detta med Gröna rum att göra??? Med allt för mkt vandrande i ämnena så blir detta som en chatt o fakta försvinner i mängden Det var inte jag som började... /Simon
CITAT (Eva i Skåne @ 05-03-2003, 21:59) De flesta av oss på forumet är medelålders tanter, tjejer, kvinnor, damer eller vad man nu vill kalla sig. Hur vet du det???? Finns det nån ålders statistik eller är det bara nåt du gissar eller tar för givet jag är bara nyfiken
Eva i Skåne
06-03-2003, 16:49
CITAT (nina L @ 06-03-2003, 16:09) CITAT (Eva i Skåne @ 05-03-2003, 21:59) De flesta av oss på forumet är medelålders tanter, tjejer, kvinnor, damer eller vad man nu vill kalla sig.
Hur vet du det???? Finns det nån ålders statistik eller är det bara nåt du gissar eller tar för givet jag är bara nyfiken  Nej det är min gissning, men nog tycker jag att medelålders verkar dominera. Visst finns det unga tjejer och killar här, men de riktigt unga är i klar minoritet. Jag gissar igen  att medelåldern på forumet ligger över 40. Du håller inte med mig Nina, eller........?
CITAT (nina L @ 06-03-2003, 16:09) CITAT (Eva i Skåne @ 05-03-2003, 21:59) De flesta av oss på forumet är medelålders tanter, tjejer, kvinnor, damer eller vad man nu vill kalla sig.
Hur vet du det???? Finns det nån ålders statistik eller är det bara nåt du gissar eller tar för givet jag är bara nyfiken  Ganska många besökare i detta forum har uppgivit sin födelsedag i medlemsprofilen. En del talar om hur gamla de är i inlägg om nån undrar. Och så snackas det en del om tonåriga och vuxna barn, ja, t.o.m. om barnbarn ibland... man behöver nog inte vara synsk för att anta att rätt många av oss är medelålders...
Eva i Skåne
06-03-2003, 17:06
CITAT (Berith @ 05-03-2003, 23:32) Om 'antal inlägg' bara räknade inlägg med innehåll av värde, skulle några längst upp på listorna dratta lååångt ner. Bland mina inlägg kan ni också räkna bort en hel del! -_- Det är ju trots allt skillnad på kvantitet och kvalitet! Hmmm Berith  Visst är det skönt att få ur sig vad man tycker ibland, men brukar du vara så bitsk?  Det har jag inte tänkt på förr. Många av mina inlägg kunde också gallras bort om det bara gäller kvalitet, men vi behöver få pladdra ibland. Vissa är obotliga pratkvarnar  Undrar om de är sådana i skolan också? Jag hade en lärare när jag gick i högstadiet (för drygt 30 år sedan  ) som hade ett utmärkt uttryck för detta : MUNDIARRE Vad säger ni? Är det inte träffande? Kan man kalla det så när man skriver på forumet också
Talande beskrivning! Den sjukan lider vi nog av lite till mans här! En del mer  och en del mindre...  Det är väl en av anledningarna att vi är här överhuvudtaget...!
Medelålders och äntligen lite egen tid, det fanns det aldrig förr. En hel dag ensam i trädgården det är lycka! Så skönt att ungarna börjar bli självgående. NJUT! Tid att sitta och läsa här på Forum. LYX! KAJSA
abborrmaster
06-03-2003, 17:57
CITAT (Eva i Skåne @ 06-03-2003, 17:06) CITAT (Berith @ 05-03-2003, 23:32) Om 'antal inlägg' bara räknade inlägg med innehåll av värde, skulle några längst upp på listorna dratta lååångt ner. Bland mina inlägg kan ni också räkna bort en hel del!  Det är ju trots allt skillnad på kvantitet och kvalitet! Hmmm Berith  Visst är det skönt att få ur sig vad man tycker ibland, men brukar du vara så bitsk?  Det har jag inte tänkt på förr. Många av mina inlägg kunde också gallras bort om det bara gäller kvalitet, men vi behöver få pladdra ibland. Vissa är obotliga pratkvarnar  Undrar om de är sådana i skolan också? Jag hade en lärare när jag gick i högstadiet (för drygt 30 år sedan  ) som hade ett utmärkt uttryck för detta : MUNDIARRE Vad säger ni? Är det inte träffande? Kan man kalla det så när man skriver på forumet också  hehehe.... Påminner mej om den där sjukdomen som gör att man kan spy bajs... ojj vadå har vi bytt ämne igen? Ja skyll in på mej NU iallafall  /Simon
Anne-Marie, zon II
06-03-2003, 18:41
Jag har läst igenom inläggen som startade med Ralfs påpekande om "chattande som inte hör hemma här". Eftersom det var jag igår som skrev ett svar på annat inlägg och i det tipsade Aborrmaster om ett senare TV-program om Iron Maiden så får jag be om ursäkt om detta har satt igång denna ordväxling. Det var ju förstås inte meningen. Tyckte bara att det var lite kul eftersom vi alla vet hur intresserad han är av dem och synd om han skulle missa programmet.
//Anne-Marie
Fialotta
06-03-2003, 18:53
Jag tycker det var omtänksamt av dig Ann-Marie inte alls nåt du ska be om ursäkt för Jag skulle ha gjort likadant
abborrmaster
06-03-2003, 19:08
hehe ... Vågar man säja tack
Hejsan alla! Hoppas vi kan gå vidare nu här på odla.nu, det är en värdefull sida på många sätt så det är tråkigt att sådana här "tvister" ska uppstå....... Själv vill jag absolut fortsätta vara med på forumet. Jag undrar förresten om någon har lust att titta på mitt nyöppnade "ämne" som handlar om växten gloxinia? Är tacksam för era olika, unika kunskaper i odling! /Ann-Louise i Umeå
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|