Full version: gräs
-asno-
Har beställt från GN Panicum virgatum, är det dödsdömt här i zon 7 eller kan man hoppas på liv efter vintern?

/Åsa
Fenja
Enligt Lindbloms fröer är det härdigt till södra norrlandskusten, vad nu det innebär... Placera det i full sol, i en rejält upphöjd och skyddad odlingsbädd så kan det säkert fungera hos dig med. Dränera bädden väl med grus.
Mvh
Fenja
Helen i Piteå Zon 5
Jag har prövat men inte fått den att överleva, nu har jag skickat efter nya frön, skam den som ger sig! / Helen
-asno-
Om jag bara tittar på piteå, det är jättelångt upp i sverige, kan jag alltså hoppas. Men då måste jag blunda för det där med zon 5, men det man inte ser det finns inte laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Det är väl lika med gömda fröpåsar blink.gif
Men jag har i alla fall mycket väldränerat och södersluttning så jag sår ändå.

/Åsa
Fenja
Ni kanske kan fråga Kerstin z5-6, hon brukar lyckas bra med sitt zonknäckeri som jag förstått det. Sök här bland gamla trådar också, kanske ni kan få en idé. Lycka till och klart att ni inte ska ge upp! biggrin.gif
Mvh
Fenja
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon