Full version: Alternativa krukor?
mollys_matte
Jag hade en lite fundering, är som vanligt lite ivrig, det gäller mina kaktusar, som iof inte ska planteras i större krukor riktigt ännu, men jag tycker de minsta fyrkantiga krukorna är lite för stora, plus att det blir måååånga små kaktusar, ochdå går det åt massor av krukor!
Kan man plantera i snapsglas i plast? Om man gör hål i botten på dem först?
De är ju små, och en liten kaktus planta kan väl inte behöva så mycket jord? Som jag minns från när jag testade att odla kaktusar sist, så tog det nästan nåt år innan de ens blev 1 cm.

Jag har massor av konstiga saker och planterar i, vet inte varför jag inte gillar krukor, det är gammla fiskbullsburkar, glassbyttor, kräfttråg osv... *fnissar*
Tur att jag bor själv, så ingen behöver klaga på mig! rolleyes.gif
Tessa
haha, men de blir ju originellt iaf biggrin.gif
KURT
Fundera bara på hur du gör hål i glasen utan att de spricker, är det "stel" plast så kanske det är svårt. Ev kanske man kan värma något av metall och smälta hål om det inte går att borra.
mollys_matte
mmm, tänkte typ värma på en spik eller så, det borde funka!?
De minsta plastkrukorna som finns tar ju sån plats, så det borde ju kunna bli ganska sött med små snaps glas!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon