Full version: Äntligen måndag!
Eva i Skåne
Jo, jag menar det unsure.gif .
Sällan har en måndag varit så efterlängtad som denna. Annars brukar vi som jobbar måndag-fredag alltid längta efter fredagarna och det gör jag NU, men i helgen var det måndagmorgon jag såg fram emot.

ORSAK?

Tandvärk sad.gif mad.gif sad.gif
Usch vad det är hemskt.
Jag var halvt om halvt på väg att åka iväg till jourtandläkare igår, men jag är ju lite pjåskig med tandläkare - vill helst träffa min egen sleep.gif .
Nu har jag haft ett litet möte med honom så nu är smärtan i tanden borta biggrin.gif .
Nu är det bara i plånboken det kommer göra ont ett tag framöver wacko.gif
Helen i Piteå Zon 5
Och jag som trodde du väntade på fröna från STA biggrin.gif
skönt att du fått hjälp med tandverken, jag vet hur hemskt det kan vara /Helen
Eva i Skåne
Ja, DÅ hade det varit något trevligt att se fram emot. Skulle bra mycket hellre lagt mina pengar på fröer och plantor unsure.gif
*Felix matte*
Usch för tandvärk

då fick du ingen skön helg i stugan. sad.gif
pisanggoreng
Med en supertrotsig dotter på 2,5 år måste jag också säga att det var skönt med måndag idag..... wacko.gif
adrian
Det är på tok för dyrt hos tandläkarna... mad.gif
gammelnalle
Lider med dig Eva!!!

även om jag ochså har problem med tanden!! Bet av en plomb när jag var utrikes...
men jag har fått tid på torsdag!!

men här kommer en dålig historia som tröst

Vad är likheten och skillnaden mellan en brandman och en tandläkare?
- Båda rycker ut, men en släcker och en tänder!

smile.gif smile.gif laugh.gif laugh.gif
Blomstertanten
Här kan man bara gå till tandläkar`n på dagtid och vardagar ! Jourtandläkare jobbar inte annat än på dagarna !!!

Har också tappat en plomb wacko.gif
Men som tur är så gör det inte ett dugg ont rolleyes.gif så tandläkarbesöket får nog vänta ett tag så jag hinner spara ihop lite pengar !

Jag tänder definitivt inte på tandläkare ! tongue.gif
gammelnalle
CITAT (Blomstertanten @ 31-01-2005, 18:48)
Jag tänder definitivt inte på tandläkare !    :P

biggrin.gif biggrin.gif laugh.gif rolleyes.gif biggrin.gif

tycker lite synd om dej med.... för plomben... inte för att du inte tänder på...

smile.gif smile.gif
gammelnalle
ha!!!
Käftis ringde i morse och hade en ledig tid idag.... SÅNT gillar jag som har tandläkarfrossa... slippa gå och oroa sig ända tills på torsdag..

men 750:- fattigare..... mad.gif mad.gif (där rök nästa semesterinsats...)

HUR GICK DET EVA??????
Inga från Närke
Var hos tandhygenisten idag ca 40 minuter och hon röntgade och kollade tandfickorna. Blev 470:- fattigare. Sedan ska jag tillbaka om en månad och skrapa tandsten och det går på 640:- sa hon, så inte är det billigt.
Tyvärr har jag dåliga tänder, opererades för tandlossning för ca 20 år sedan, så det gäller att hålla igång tiderna för besöken så man får behålla dem så länge det går. Är en patient med problem, stora egenskaper för tandlossning trots ihärdig tandvård från min sida, och kommer att ha stora problem med att ha protes när den dagen kommer p.g.a. att där den ska sitta finns snart inget kvar som kan hålla fast en protes och på vissa ställen är den deformerad.
För mig gäller nog titanskruvar när den dagen kommer men det är så himla dyrt, men vi får se hur det går. Håller tummarna varje dag för mig själv att jag får ha dem kvar de som finns ett tag till.
Skönt är det i alla fall att jag inte lider av tandläkarskräck. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon