Full version: Äntligen
Totteboll
Nu har jag precis fört över handpenningen till mäklarens konto och kan nästan
räkna mig som ägare till två hektar mark med fint hus och växthus på vackra
Vikbolandet.
En sån märklig känsla!
Nu ska det odlas.

Kolla in växthuset!
humla
Grattis!

Du har mycket att se fram emot! smile.gif

Härligt rymligt växthus!!!
Tesa
..häftigt.....
..men du..... 2 ha kan ställa till storhetsvansinne... rolleyes.gif laugh.gif laugh.gif
fruberglund
Grattis!!! Vad avis jag blir med mina knappt 1500 kvm. Men vi håller på och förhandlar med markägaren om att köpa till så vi får ca 4-5000 kvm. Håll tummarna att han går med på det smile.gif (lite invecklad historia men vi hoppas ändå).

Behöver mer mark att odla på biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Totteboll
CITAT (Tesa @ 01-02-2005, 12:29)
..men du..... 2 ha kan ställa till storhetsvansinne... rolleyes.gif  

Jo, jag har t.o.m. börjat tänka på vete och råg för husbehov... biggrin.gif
kerstin z5-6
Grattis laugh.gif ser fint ut .
adrian
NÄEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!

Vad avundsjuk jag blir.......... biggrin.gif

grattis....!!!!!

(vill också ha.......)

wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif
Moster Mynta
G R A T T I S !
Minns precis (som om det vore igår) hur det kändes att plötsligt vara husägare. Drömmar, planer, hur det ska bli, vad man ska göra.
N J U T! rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif
Tesa
CITAT (Totteboll @ 01-02-2005, 12:43)
CITAT (Tesa @ 01-02-2005, 12:29)
..men du..... 2 ha kan ställa till storhetsvansinne... rolleyes.gif  

Jo, jag har t.o.m. börjat tänka på vete och råg för husbehov... biggrin.gif

Jaja...mendet är ju lättskött......vänta du....fortsätter du att häcka här på odla så ska du se att du snart har rena parkanläggningen... tongue.gif
Ewa L
Imponerande växthus!! Du kanske rentav kan hyra ut några kvadratmetrar? Men nej, du fyller det nog snart. wink.gif

GRATTIS!!
Monica M zon 4
Grattis! Å vilket härligt växthus du fått!
MoniqueÖ
Grattis!

Har bara en innegård + balkong att pyssla med så lite avis blir jag med!

Monique
Caprice
Grattis, va kul..!

Växthuset ser kanon ut...

Lycka till..!

Caprice
Totteboll
Det är inte så att någon av er bor på Vikbolandet och har en plog och kan komma förbi och plöja upp ett par hundra kvadratmeter? rolleyes.gif

Tack för alla grattis och för visad avund!
renate
Grattis till hus och mark och ett härligt växthus. tongue.gif
Har tyvärr ingen plog, och Vikbolandet var ligger det? rolleyes.gif
jendah
Grattis! Ser fiiint ut!

Härligt är det med hus - Det vet vi också sen i somras smile.gif
Totteboll
CITAT (renate @ 01-02-2005, 21:33)
Har tyvärr ingen plog, och Vikbolandet var ligger det? rolleyes.gif

Vikbolandet är halvön öster om Norrköping, mellan vikarna Bråviken och Slätbaken.
Inga från Närke
Grattis till hus och växthus, ser fram mot bilder i ett album hur ditt arbete med dina projekt skrider fram.
anna_rispan
Då e vi nästan grannar då Totteboll. Några mils marginal sisåsdär. tongue.gif
Betty
Stort Grattis! Ser jättefint ut. smile.gif
Mia, zon 3
STORT GRATTIS!!!!

En liten bit är det till mig också från Vikbolandet, jag bor ett par mil söder om Söderköping.

Och 2 hektar..... oj så avundsjuk jag blir..... har själv försökt få köpa till lite runt min tomt, men kommunen kallar den risiga vanskötta plätten för "parkmark", och då går den inte att sälja tydligen..... mad.gif Parkmark - jo, jag tackar jag....
Men du som har all den där platsen - du ska se att det finns MYCKET kul att göra! Arboretum - det hade jag velat ha.... dregel..... wub.gif
Totteboll
CITAT (anna_rispan @ 01-02-2005, 21:55)
Då e vi nästan grannar då Totteboll. Några mils marginal sisåsdär. tongue.gif

Vad roligt. Var håller du hus? Närmsta ort?
Totteboll
CITAT (Mia @ zon 3,02-02-2005, 06:59)
En liten bit är det till mig också från Vikbolandet, jag bor ett par mil söder om Söderköping.

Ja då kan det inte vara så långt. Mitt ställe ligger väl en fem kilometer från Stegeborg, tror jag.

Arboretum, skriver du. Något som är intressant med tomten är att där finns ett ganska stort antal små kanadensiska sockerlönnar som den tidigare ägaren har dragit upp!
amaira
CITAT (Totteboll @ 01-02-2005, 12:27)
Nu har jag precis fört över handpenningen till mäklarens konto och kan nästan
räkna mig som ägare till två hektar mark med fint hus och växthus på vackra
Vikbolandet.
En sån märklig känsla!
Nu ska det odlas.

Kolla in växthuset!

Så himla fint Totteboll!!!!!
Grattis! wub.gif
Smekajsa
Det är bara att gratulera till nyförvärvet !!

Ser ju jättefint ut, med växthus osv.
Tesa
CITAT (Totteboll @ 02-02-2005, 11:14)
Arboretum, skriver du. Något som är intressant med tomten är att där finns ett ganska stort antal små kanadensiska sockerlönnar som den tidigare ägaren har dragit upp!

DET var intressant.....du kanske hittar småplantor du kan distribuera över landet...lönn brukar ju så sig flitigt..
Skulle vara väldigt intresserad av en så liten en.....eller ett par "näsor" till hösten...
Totteboll
CITAT (Tesa @ 02-02-2005, 15:16)
CITAT (Totteboll @ 02-02-2005, 11:14)

DET var intressant.....du kanske hittar småplantor du kan distribuera över landet...lönn brukar ju så sig flitigt..
Skulle vara väldigt intresserad av en så liten en.....eller ett par "näsor" till hösten...

Jag lade till en bild med små sockerlönnar i albumet, men den är ju inte alldeles nytagen. Jag får se vid övertagandet exakt hur många plantor som finns kvar. Men det ska kanske gå att sprida lite.
Tesa
..hehe...jag tänkte mest en sån där på typ 10 cm med 2 blad i toppen som varit lätt att stoppa i ett kuvert... rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon