Full version: Fifflande politiker
kristerh
Återigen har de kommit på en politiker som "fifflat" med våra skattepengar,
Han har tydligen dragit av för milkostnad fast han haft en tjänstebil, på så sätt har han tjänat 60.000:- på några år på detta,
dessutom har han sett till att sonen har fått en lägenhet som dessutom har renoverats av facket, fastigheten ägs av facket och används som kursgård, (tror jag) de lägenheter som finns i fastigheten är till för de som jobbar där, det gjorde nog inte sonen wink.gif desutom fick de övriga boende i fastigheten inte sina lägenheter renoverade wink.gif
vad ska man säga wink.gif hur länge skall detta fortsätta? mad.gif
krister
Tesa
Usch....det där alltså.....det är min fasa eftersom jag har en dotter som marscherar raskt fram i politiken 16 år gammal...
Om vuxna inte har omdömet så ja....har HON det???? eller dras man med i allmän nonchalans när det gäller andras pengar???
För jag hoppas och tror fortfarande att mycket av det som kommer fram inte är planerat eller så utan bara obetänksamheter och "rena dumheter"...

Fast i så fall är det skrämmande att vi har så korkade människor på ledande poster...
humla
Att roffa åt sig så mycket man kan själv är vad allt verkar gå ut på...............
kristerh
920.000kr kostade renoveringen av sonens läenhet.mad.gif wink.gif
krister
Malvia
JO, förutom att han "sitter" i riksdagen med heltidslön så har han månadslön som VD från kursgården. Frun i styrelsen och dottern har han om fakturering. Makten gör folk fartblinda!
Malvia
Fakta: Riksdagslön: 46,400 kr/mån. Lön i fackligt ägda bolag: 39,000:-/mån . Tjänstebil Volvo S60, men ändå kvitterat ut 67,000 kr sen år 2000 i milersättningar. Dubbelt, dubbelt, dubbelt, dubbelt.
Sulawesii
Stopp, Malvia! Jag tror jag spyr.... blink.gif wacko.gif
kiki
Fattar inte hur man lyckas skapa sig en tillvaro där man behöver alla dessa tusentals kronor extra...det är ju inte direkt taskiga löner som motiverar...

Kanske jag som timanställd inom barnomsorgen med magnifika csn-lån att tampas med skulle börja undersöka hur man fifflar till sig lite extra... wacko.gif
gammelnalle
Honores mutant mores.
Ärorna förändrar sederna. (Makt korrumperar.)
--------------------------------------------------------------------------------

tyvärr hittar jag inte vem som skall ha sagt det...

"citatmannen"
kristerh
CITAT (kiki @ 01-02-2005, 16:00)
Kanske jag som timanställd inom barnomsorgen med magnifika csn-lån att tampas med skulle börja undersöka hur man fifflar till sig lite extra... wacko.gif

Du kan ju alltid satsa på politiken wink.gif speciellt ett parti varkar vara utsatt,
kanske de får någon speciell utbildning där de får lära sig bli nonchalanta, egotrippade och fifflande wink.gif sedan när/om man åker fast, så kan man bara säga "jag visste inte detta, jag betalar givetvis tillb" (det som media kommit på.)
krister
Blomstertanten
Mycket vill ha mer !

Inte bara politiker som lever efter den devisen.
Gammelnalles citat är så rätt ! Makt korrumperar !

En del kanske tycket att jag kastar sten när jag själv sitter i glashus , eftersom jag är fritidspolitiker. Men inte ser jag röken av alla dessa pengar. Jag får 90 kr i timmen före skatt och vi har ett möte i månaden på 3 timmar.Mötena är på kvällstid. Alla handlingar och underlag får jag läsa in på min fritid .
Får väl ligga i lite mer så jag kan komma in i riksdagen tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon