Full version: Indiskt dunträd
pisanggoreng
Jag sådde indiskt dunträd (finns hos Impecta) i höstas och ett av fröna kom upp och överlevde. Någon som vet hur man ska sköta dem..?
Mia, zon 3
Nej, men jag har själv sneglat på den flera år, så jag följer tråden med intresse. Hoppas du får svar!
pisanggoreng
Så här ser den ut för tillfället:

kristerh
Skördar man dun av den wub.gif biggrin.gif
varför kallas den för dunträd??
krister
pisanggoreng
CITAT (kristerh @ 02-02-2005, 09:40)
Skördar man dun av den wub.gif biggrin.gif
varför kallas den för dunträd??
krister

ohmy.gif laugh.gif ohmy.gif Ingen aning....

Men den har fina blommor:

(Bilden från Impecta)
kristerh
CITAT (pisanggoreng @ 02-02-2005, 10:15)
[
Men den har fina blommor:

(Bilden från Impecta)

Ja de var snygga rolleyes.gif hur lång tid tar det innan den blommar unsure.gif
krister
pisanggoreng
CITAT (kristerh @ 02-02-2005, 11:17)
hur lång tid tar det innan den blommar unsure.gif
krister

Vet inte det heller..... blink.gif Sådde min i höstas.
wolkenkrabber
kan kan skörda dunlikta material ifrån don, dom är mkt vanliga i taiwan, efter blomningen får dom frukter / nötter som spricker upp o ur det komemr den en massa mjukt bomms / dunliknande material, typ
kristerh
CITAT (wolkenkrabber @ 02-02-2005, 13:11)
kan kan skörda dunlikta material ifrån don, dom är mkt vanliga i taiwan, efter blomningen får dom frukter / nötter som spricker upp o ur det komemr den en massa mjukt bomms / dunliknande material, typ

Intressant wink.gif tack för svaret, man lär sig alltid nåt nytt
krister
anna_carolina
hur plantera du fröet???lag du det i vatten o så innan eller? ja har försökt satt ett frö två gånger me inget har kommit upp? hur lång tid tog det innan de kom upp då?
pisanggoreng
blink.gif blink.gif Jag kommer inte ihåg faktiskt. Men jag gjorde som det stod på Impectas påse. Det tog inte så lång tid för att komma upp. Kanske en vecka eller lite mer.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon