Full version: Avhrdning
fruberglund
Att hlla p och flytta plantor in och ut och till solen och frn solen varje dag lter jttejobbigt. Mste man verkligen det? Kan man inte bara plantera ut och chansa eller r det 100 % att plantorna/sticklingarna dr d?

Mste man avhrda dem i solen? Annars har jag plats p baksidan av huset men det r norrlge (ytterst lite sol p morgonen).

Tycker jag har s mycket att gra i trdgrden nd i vr s jag inte har tid att springa och knka p 100 krukor hit och dit.

Sg nu inte att jag ska lta bli att s frn i s fall fr nu har jag redan bestllt och ftt hem en massa s det r frsent biggrin.gif biggrin.gif
kerstin z5-6
Ja man mste avhrda, och man brjar i skuggan , ett par tim bara
Annars dr allt -du fr terkomma nr det blir dags/lr diskuteras intensivt hr i maj smile.gif
Finns knep s man slipper knka allt ut o in ..
De ska vljas vid ljus, sol vind tempskiftningar mm
Ldor av frigolit placerade p skuggig plats med flera lager frostduk , knligt lagt i mnga lager r ett stt tex , man avlgsnar ett lager /dag ..
-Kolla mitt frra svar i lnken hittar du ven tips fr detta biggrin.gif
Frst gller det att f upp de sm smile.gif

har man vxthus r det lttare , med avhrdningen smile.gif
fruberglund
Om jag tycker det r roligt med frsdd och fr mersmak s fr det ju bli ett vxthus sen smile.gif
nina L
Akta dig! biggrin.gif frsdd och trdgrd r beroendeframkallande! Omjligt att bli fri frn... Men vem vill bli fri frn ngot hrligt!!! wub.gif wub.gif wub.gif
Fredi
Jobbar man mycket r det inte s ltt att avhrda ngra timmar om dagen s jag har inte tagit det s allvarligt. Jag brukar stta ut lillplantorna i halvskugga p den inglasade altanen p morgonen och tar in dem p kvllen och det har fungerat bra. Ibland har jag inte haft tid att stta ut dem p morgonen eller glmt att ta in dem p kvllen och de har verlevt i alla fall.
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon