Full version: Rosor
Ewa smålänska höglandet
.... danska coverrosor

jag köpte några stycken i höstas och fast jag inte vet något om den, så har jag köpt några till i år smile.gif

/Ewa zon 4-5
kerstin z5-6
pavement ? De har fått mycket beröm -jag har två som jag ska testa
Ewa smålänska höglandet
Vilka?

nyfiken wub.gif

/Ewa zon 4-5
kerstin z5-6
White Cover ? kan den heta så .. tror det+ en till -rapport från z4-5 visar goda resultat
Ewa smålänska höglandet
Vad bra att jag då bor i zon 4-5 smile.gif

Vill du se min white cover wub.gif

/Ewa zon 4-5
Kajsa
Här har du min Candy Cover som en Rosa Mundi i miniatyr. Dom sägs klara zon 4 dom flesta, kanske mer, friska. Jag har beställt Lavender Cover i vår, den lila färgen var vacker. Dom här små rosorna är lätta att stoppa in i rabatten eller ha i krukor. Räknas till miniatyrros-gruppen.

Ewa smålänska höglandet
Ljuvlig
jag köpte en candy cover och en lavender cover i höstas plus white cover
i år har jag beställt charming cover och gentle cover

längtar till att få se alla blomma smile.gif

/Ewa zon 4-5
kerstin z5-6
Så bra! Då har ni flera fina sorter smile.gif Jag fick min vid ett spec tillfälle -men tyvärr hade personen som gav mig den -haft den ute i kruka -o lappen var oläslig -så nr 2 vet jag bara att det är en cover .. Ni får hjälpa till med ID i sommar
Dina snowcover är verkligen såna laugh.gif laugh.gif
Ewa smålänska höglandet
Dina snowcover är verkligen såna laugh.gif laugh.gif

Nu har du lurat laugh.gif laugh.gif laugh.gif mig att köpa snow cover plus en del rosor till wink.gif wink.gif

Jag får nog riva garaget för att få plats med alla jag har köpt tongue.gif tongue.gif tongue.gif

/Ewa zon 4-5
amaira
Jag har några cover. Hos mig i zon 3, växer de av sig självt, och blommar friskt nästan hela tiden. Lättskötta.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon