Full version: NÄR ska jag så?
humla
Har tillgång till växthus, frostfritt i början på april. Tills dess har jag fönsterbrädet inomhus, +ett utrymme i förrådet med extrabelysning, där det blir som lägst 5 grader.

Mina funderingar handlar om vilka växter som pallar 5 grader under en längre tid, utan att stanna i växten (om de nu gör det).

Jag ska så

Chili&Paprika
Tomater
Kryddor (Typ Timjan&Basilika)
Physalis
Sallad
Gurka (Vet att just gurka är värmekrävande, man bör vänta med den)

Plus div. blommor som pelargoner, sommarblommor, och lite prydnadsgräs.

När ska jag så dessa saker? Klarar det att flyttas ut till växthuset i början på april? Är det någon sort man tjänar på att så direkt i växthuset?

Tankar&Tips emottages tacksamt. smile.gif
Tessa
ja sådde paprika i helgen, får se hur det går, dom står i fönster karmen
Lilla Selma
Hej! Jag brukar vänta med att så just gurka, squash, pumpa och meloner och då göra det direkt i växthuset. Värmekrävande är de, så det brukar funka bra i typ april, beroende på klimatet m a p temperatur, ljus m m. Har en enkel värmefläkt som jag brukar ha på på nätterna under den första tiden. Har en sålåda med undervärme med termostat. Den sätter full fart på det mesta! wub.gif

Hälsar Selma
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon