Sassa
Nu tycker säkert en del att jag är en riktig surkärring. Ok.
Men jag brukar hålla till på detta forum för att det handlar om trädgård. Vill jag snacka om annat går jag in på nåt annat forum. Det finns hur många som helst. Min sjuttonårige son sitter på kvällarna och snackar goja med andra ungdomar på helt andra forum eller chattar. Han gör det inte på pelargonforum eller på byggnadsvårdsforumet.

Jag är alltså jävligt less på alla inlägg som man måste rulla förbi som handlar om helt andra grejer, eller samtal som fördes kvällen innan i chatstil som inte rör trädgård ett dyft. Det borde väl finnas andra forum på nätet eller chattar där man kan diskutera sin musiksmak, utbyta skämt om kroppsvätskor etc med andra likasinnade. Det är väl bara att leta upp ett sånt.
1. kan vi inte få en chat för fridens namn.
2. om det inte går kan vi inte få en blahablaha- avdelning.
förr hade vi en massa gräl på aot-forum men sen vi fick smått ochgottforum har det blivit mycket lugnare. Och vi har blivit mycket närmare vänner.
Sassa
*Felix matte*
Undrar om inte detta har tagits upp vid ett tidigare tillfälle
och då blev slutsatsen att "skitsnacket" ju fördes i avd. "Småprat"
Namnet talar ju om att det handlar om "prat", inte bara Pelargoner.
Ha en trevlig dag trots ilskan
hälsar jag från soligt norr med 9 minusgrader.

PS. på lördag är det Kvinnodagen DS. wub.gif wub.gif
Smulan
Jag håller med Sassa.

Småpratsavdelningen är ju till för att småprata om ditten och datten och behöver inte handla om trädgården.

Fastän jag inte skriver så mycket, men läser desto mer, så blir jag en smula irriterad över småpojkar som "chattar" sönder inlägg och byter ämne. Sånt kan dom väl hålla på med på ICQ? Eller?

Annars kan väl forumsansvarig fixa till en småpojksavdelning, där dom kan utveckla sina "uh, öhh , liksom, va ba samtalsämnen.

// Smulan
Betty
CITAT (Smulan @ 06-03-2003, 12:01)
Jag håller med Sassa.

Småpratsavdelningen är ju till för att småprata om ditten och datten och behöver inte handla om trädgården.

Fastän jag inte skriver så mycket, men läser desto mer, så blir jag en smula irriterad över småpojkar som "chattar" sönder inlägg och byter ämne. Sånt kan dom väl hålla på med på ICQ? Eller?

Annars kan väl forumsansvarig fixa till en småpojksavdelning, där dom kan utveckla sina "uh,  öhh , liksom, va ba samtalsämnen.

// Smulan

Alltså hallå där, småpratsavd. är väl till för både tjejer/tanter och killar/gubbar? Inte behövs väl en egen avdelning för Simon och Erik???
Jag antar att det var dem du menade med uttrycket "småpojkar"...
Nog ryms vi väl allihopa i Småprat va...?
Blir du inte lika irriterad över andra (s.k. "vuxna") som chattar sönder inlägg och byter ämne? Ska dom åxå förpassas till ICQ? Undrar just hur kul detta forum skulle bli om vi alla hela tiden höll oss strikt och sakligt till ämnet...
Sista stycket i ditt inlägg ids jag inte ens kommentera, tycker att det var alldeles för lågt...
Ingemar
Småprat är till för allmänt trädgårdsprat som inte passar in någon annanstans men även för att besökarna ska kunna lära känna varandra lite bättre och dela med sig av sina övriga intressen.

Dom som bara vill sitta och "chatta" en stund kan väl starta en egen tråd i Småprat, den som sen vill vara med kan ju hoppa in och den som inte är intresserad kan ju enkelt låta bli att läsa det. Innehåller tråden inget om trädgård som kan vara av värde för andra besökare i framtiden så tar jag bort den efter ett tag.

Det är ju också en fördel för alla besökare om de inlägg som handlar om något trädgårdsrelaterat inte innehåller en massa oväsentligheter som inte hör till ämnet.
abborrmaster
småaborrar äter smulor... sleep.gif
Inga från Närke
CITAT (Sassa @ 06-03-2003, 09:33)
Nu tycker säkert en del att jag är en riktig surkärring. Ok.
Jag är alltså jävligt less på alla inlägg som man måste rulla förbi som handlar om helt andra grejer, eller samtal som fördes kvällen innan i chatstil som inte rör trädgård ett dyft.

Jag HÅLLER MED dig Sassa helt och fullt. Det börjar som sagt med något man är intresserad av sedan ballar det ur.
Jag har tidigare i detta forum efterlyst mera noggrannhet och deciplin (förmodligen felstavat jag vet) att man går till rätt avdelning när man frågar om något, men det har inte respekterats.
För är man intresserad av t.ex. Krukväxter så går man dit och skriver sina frågor och så kan man kolla svaren där oxå. Som det är nu är det både vid Krukväxter och Småprat man ställer frågorna och det blir långa/många bläddringar för att hitta.
Jag är inte så aktiv men när man går in vill man inte missa BRA inlägg som handlar om trädgård och just de ämnen man är intresserad av, inte om fiske eller Iron M eller vad det nu kan vara och andra synpunkter på konstiga odlade växter som kan misstolkas.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon