Full version: Nu har jag sått
lisselbo
Har nu sått Paprika, Chili och Purjolök. Stod även och pillade och svor när jag skulle få fram fröna ur Sharonfrukten, det var ju inte det lättaste. Men 2 krukor blev det iallafall. Hittade ett litet akvarium på vinden som får vara drivhus just nu. Har även ställt smörgåskrassen där i pga att katterna inte kan låta bli att slicka på fröerna.
Bilder för den som vill se finns i mitt album "frösådder 050201", fast det ser ju inte mycket ut för världen just nu.
mvh Marie
MariaS
Kan väl nämna att jag samma datum har sått: Ricinus communis, Canna indica, Tacus piccata, tomater och gurka.

MariaS
pisanggoreng
Oj, kan man så tomat och gurka nu..?
MariaS
CITAT (pisanggoreng @ 04-02-2005, 16:13)

Med bra belysning, rätt värme och fuktighet, går det utmärkt. Ger faktiskt tomater till midsommarsillen.

MariaS
pisanggoreng
Låter fint- ska gå och hämta frölådan...! tongue.gif
Lady Hamilton
CITAT (MariaS @ 04-02-2005, 16:15)
CITAT (pisanggoreng @ 04-02-2005, 16:13)

Med bra belysning, rätt värme och fuktighet, går det utmärkt. Ger faktiskt tomater till midsommarsillen.

MariaS

Planterar du ut i växthus eller var får du annars plats?
Berätta mera rolleyes.gif
pisanggoreng
Nu har jag också sått: tomat (2 sorter), gurka, (mer) chili, thailändsk basilika, ricin, och 'garlic chives. Får se hur det går... (Jag sparade frön av alla sorter så det blir till en "andra omgång" också, om det behövs.)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon