Full version: Var köper ni fröer?
Karin_Uppsala
Jag har nu valt ut mina önske-fröer för säsongen, alla finns inte på min lokala trädgårdshandlare (som för övrigt är rätt dyr) så jag funderar på att köpa på nätet. Kanske är jag är sent ute, det beror ju på leveranstid.

Vilka näthandlare skulle ni rekommendera?
Jag har tittat på www.fröer.nu , www.impecta.se och Runåbergs fröer.

Finns andra ställen som är bra? Det känns lite krångligt att söka runt och leta sorter, helst vill man ju köpa allt från samma ställe också för att slippa dubbel fraktavgift...

Tack för tips!
Karin
torvan
Jag har köpt mycket genom www.raravaxter.com och har bara bra erfarenhet av den firman. Bra priser och trevligt bemötande när jag behövt hjälp. Impecta är också en favorit rolleyes.gif torvan
Tessa
nån som har nån erfarenhet av thomson & morgan i england? stod 2 arbetsdagar men har nu gått 4 :S
kerstin z5-6
jelitto

Gardens north

Bägge bra med snabb leverans -
Fredi
Jag använder Fröer.nu och mrfothergills.nu och båda fungerar snabbt.

Jag använder framförallt fröer.nu. Det är praktiskt att kunna logga in på sin profil och lägga fröer i shoppingkorgen under hela året. I januari går jag sedan in och rensar bort hälften ur shoppingkorgen och skickar beställningen. Dessutom gillar jag att sidan har bra sökfunktioner, gott om information (i princip allt som står på fröpåsen) och vettiga bilder.
Christoffer
Allt beror på vad det är för fröer du vill ha tag på.
Jag gillar även www.pirkum.nu, då jag mest är intresserad av
medicinalväxter, men man kan även fråga om man kan
beställa in andra växter än de som finns på deras lista.
smajlizz
Jag tycker Odla är bäst! biggrin.gif Väldigt bra sevice, kort leveranstid och vänligt bemötande!
Ingrid på Västkusten
Själv handlar jag ifårn flera ...... men Runåbergs i Sverige gilla rjag....och så nu är det Nickys i england, Chiltern Seeds, Baker Creek i USA, Graine de Baumaux, Plantworld, ja jag ahr också testat Gardens North :-)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon