Full version: Hotel i Göteborg
miiapiia
Hej är det någon som känner till ett billigt och bra hotel i Göteborg?
Min son och bror ska till scandinavium längre fram i vår för att se på gruppen Hammerfall.
Hotellet får gärna ligga i närheten av centralstationen (de ska åka tåg till Göteborg) men är inget måste.
Har kollat runt lite på nätet men tycker det är svårt att få en uppfattning om priser.
Vore mycket tacksam om nån har ett bra tips.
Caprice
Hej Miiapiia..!

Bor inte i Götet, men rekommenderar Formula 1 hotell...
Billigt och bra...

De kör med enhetspris per rum, vilket är ovanligt i Sverige iaf...
310:- kostar rummet i Göteborg, och då får det plats 3 pers. Frukost ingår..

Vet inte precis vart det ligger i Göteborg, men det kan vara värt att kolla upp...?

Formula 1 Hotel

Caprice
miiapiia
Tack för svaret caprice.
Priset var ju som en dröm men det ligger alltför långt bort (Västra Frölunda) det hade ju varit perfekt om de åkt bil men nu åker de ju med tåg så då blir det lite bökigt att ta sig fram och tillbaka.
ninnisky
Hotel Liseberg Heden brukar har förnuftiga priser och ligger väldigt centralt, hyffsnat nära stationen och mycket nära till Skandinavium. Ska tänka till lite mer och jag kan kanske komma på något mer. Ett gott tips är dock att boka snart eftersom det tidvis kan vara ganska svårt att hitta hotellrum här i stan!
Hannele
CITAT (miiapiia @ 03-02-2005, 12:00)
Hotellet får gärna ligga i närheten av centralstationen

Billigt eller mitt i stan? Båda kan man inte få. tongue.gif
Vandrarhem är bra allternativ.
Vi bor alltid på vandrarhem på våra trädgårdsresor,
ännu billigare med egna lakan och om man är medlem:
http://www.stfturist.se/

I Göteborg finns flera vandrarhem, även centralt.
För ytterligare information kontakta gärna vandrarhemmen direkt eller Turistbyrån i Göteborg:
turistinfo@goteborg.com

uno
Hotel Opera 031-805080 Rumspris 595:- för två personer. Ligger vid centralstationen.
jendah
Hej!
Kan tyvärr inte rekomendera något... Men Formel 1 i Göteborg ligger ute i Frölunda (om det inte finns fler??). Det är en bra bit in till centralen - men det går bra bussar... Bra att veta kanske. smile.gif
Christoffer
Vandrarhem?
miiapiia
Jag har hittat ett hotell som både är billigt och ligger centralt,
City hotel 495:- för ett dubbelrum i och för sig ligger dusch och wc i korridoren men vad gör det för en natt.
Den som söker den.....................
miiapiia
Hej Uno, har kollat Hotel opera, det priset gällde bara februari ut......
solkatten
Har för mig att Scandic ligger nära Scandinavum.
Kanske bättre att söka ett hotell som ligger när Scandinavum än nära station.
Många hotell har bra helgpriser.
Centralt och billigt brukar vara svårt.
ninnisky
Det finns två Scandic centralt. Det ena är Scandic Rubinen, ligger på Kungsportsavenyen och det andra Scandic Opalen som ligger mellan Skandinavium och nya Ullevi. Priser och erbjudande är desamma. Brukar ligga strax under 1000:- som helgpris. Lite dyrt kanske, men det är nog svårt att få något centralt och billigt.

Lycka till!
GrönAnna
Här är ett kanonställe som jag varmt rekommenderar: Stigbergslidens vandrarhem. Mysig miljö, trevlig stämning, bra priser - bättre än hotell! Flera spårvagnslinjer till centrum (3, 9, 11), tar ca 10 min.

http://www.hostel-gothenburg.com/
adrian
Göteborgs vandrarhem är precis vid liseberg och billigt...
Inga från Närke
Vi låg här när vi var på Scandinavium och titta på Rapsody Rock för ca 3 år sedan. Gångavstånd från centralen och till Scandinavium. Rökfritt lite hemmiljö. Såg att priserna hade gått upp för vi betalade 650:- för 2 / natt + frukost. Går bra att boka via internett, det gjorde vi och hon ringde även upp och kontrollerade att vi skulle komma.

Kolla på denna länk finns priser/rumbilder/karta

http://www.albelle.se/
miiapiia
Tack så hemskt mycket för alla svar.

Jag har nu bokat City hotel, ligger på gångavstånd både till scandinavium och centralen en tvärgatan från Avenyn.
Priset är 495:- för två personer i ett dubbelrum frukostbricka på rummet ingår, toa o dusch i korridor men vad gör väl det för en natt.

Vet också att Ibis hotel har nätter för 99:- pp utan frukost, dock inte den natt jag var ute efter.

Visst går det att hitta något som är både billigt och centralt.......... biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon