Full version: Cyklamen
Ann-Christin Lindberg zon II
Jag har för första gången i mitt liv lyckats hålla liv i en cyklamen (mer än ett par veckor) tongue.gif sedan i höstas. Och nu blommar den igen! Jisses - undrens tid är ej förbi! wub.gif Det kommer nya blad, och den växer också på höjden! laugh.gif
Förklaringen är väl dels att jag har den på jobbet, där den inte konkurrerar med så mycket annat hushållspyssel - jag tittar till den varje dag, började också ge den lite krukväxtnäring efter jul, när den såg lite trött ut. Och så står den utan element under. Skoj i alla fall! (Ibland måste man ju få skryta!) Ursäkta! wub.gif blink.gif laugh.gif tongue.gif
Emser
Grattis!!!!!!!!!!!!!!!!
Betty
Instämmer i Emsers GRATTIS!!! Själv lyckas jag ta död på cyklamen max två veckor efter inköp... sad.gif Kul att höra att det finns nån i alla fall som lyckas få dem att både överleva och blomma om! smile.gif
belle
hej! jag måste få berätta om mina cyklamen. Jag köpte 2 st vita i oktober förra året. Har haft dem i köket ovanför diskbänken i ett fönster hela tiden, det finns alltså inget element under och dessutom drar det lite kallt. Ibland har jag lagt isbitar i botten på krukan (ska vara bra har jag hört). Annars så vattnar jag varannan-var tredje dag ungefär (uppifrån) De är fortfarande jättefina biggrin.gif och blommar. Azalean trivs ochså i detta fönster. Kul va?
Betty
Jättekul, grattis belle! Åt vilket väderstreck vätter ditt köksfönster? Jag brukar åxå ha mina cyklamen i köksfönstret, som är ett stort och ljust norrfönster (utan element under) och mina dör som sagt efter ett par veckor...
belle
Mitt köksfönster vätter åt öster. Ljust och bra och ingen stark sol som bränner. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon