Full version: hjälp med en rabatt
Kamilla
Köpte hus i sommras och har haft fullt upp med renoveringar inomhus men nu har turen kommit till utsidan och trädgården.

Ska göra om en hel del utomhus med sten och mark men det oroar jag mig inte för (har en sambo som är markanläggare biggrin.gif ) Har ett jätteintresse av blommor och trädgård men är en ruskig nybörjare....
Det jag vet är att vi kommer att ha en rätt stor trekantig rabatt i anslutning till en stenmur och stentrapp. Någon som har förslag på vad jag kan plantera där? Huset är grått och jag skulle bl a vilja ha någon form av rosor. Gärna småblommig. Rabatten ligger i sol. Tack på förhand!
kerstin z5-6
Vilken zon bor du i ?
Kamilla
Jag bor i zon 3
kerstin z5-6
Jaha -då kan du ha nästan vilka rosor som helst -vilka färger gillar du ?
Om huset är grått har du massor av möjligheter
ge oss ett färgtema du gillar en ton , eller tre i kombination så kommer du nog att få tips på både rosor o perenner smile.gif

har en sambo som är markanläggare .. fattar du -vilken GULD gruva ... laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Kamilla
Är sugen på en rabatt med rätt starka klara färger. Antingen åt det röda hållet eller åt det blå hållet.
Planterar jag röda blommor så vill jag inte att dom ska gå åt det oranga hållet utan mer åt det kalla blåa hållet om du förstår vad jag menar? Jag är verkligen tacksam för alla tips och idéer jag kan få. Jag är tokladdad och det ska bli så himla kul att få göra ordning i trädgården.

/Kamilla
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon