Ylva i Dalarna
Hej!

Efter att inte ha skrivit på forumet på evighetet kliar det nu i fingrarna vad gäller både odlande och skrivande...men nu vill jag INTE att det ska bli vår så himla fort!
Hjälp, det är redan februari och i min något ostrukturerade verklighet anar jag bara att det redan finns en del fröer som borde sås eller redan ha såtts, som heliotrp, oh älskade växt (fast den finns ju att köpa som planta nu mer överallt rolleyes.gif )och att det är hög tid att planera alla inköp av fröer och annat.
Och inte minst pellisarna som står i sin vinterförvaring och ska klippas ner...hög tid!...och snart är det mars och då är det lite väl sent påtänkt...och jag har inte såjord hemma till perennerna vars fröer ska ner i den NU, och krukorna står i garaget.... skitiga och bakom släpvagnen så jag kommer inte fram...nej, tid stanna! våren kommer alldeles för fort!

Bara så där ett litet vårskri!

Ylva
TeliaNet
det gäller att börja i tid, själv har jag sått allt för ca en månad sedan.
klart att man längtar till våren som ger både ljus och blom på citrusar
Eva i Skåne
Ärligt talat Ylva. Hade det hjälpt om du haft längre tid på dig???

Kanske för dig, men inte för mig rolleyes.gif
Jag åtminstone, har nog en benägenhet att alltid vänta med allting tills jag känna mig stressad unsure.gif
Jag har ännu inte kommit igång, mer än att jag klippt några pelargonsticklingar, men Ylva...

Det mesta är det gott om tid till ännu. rolleyes.gif wub.gif
Ylva i Dalarna
Hej Eva!

Du har så rätt, så rätt! rolleyes.gif

Jag är egentligen en en sann sleep.gif optimist! Vill allt, ska klara allt och kommer att klara allt...hmmmm unsure.gif
Det är bara det att det blir lite rörigt ....! Det jag bestämde i oktober att jag skulle sätta i januari har ännu inte dykt upp i minnet riktigt...och det som borde sås nu ....det kommer jag på i april! sad.gif

Men egentligen...helt allvarligt...tid är väl det enda vi verkligen har? wacko.gif

kram ylva
renate
Sakta i backarna;det är inte för sent,jag har inte heller börjat så.Jag tänkte börja när fröerna från STA anländer.Mina pellissar står i förrådet,de ska jag väcker snart,men har ingen plats till de. tongue.gif
Sulawesii
Här är de flesta fröer satta. Tack och lov! Däremot en massa krukväxter som behöver komma i nya krukor och ny jord.
Tesa
Äh...vadå...bättre sent än aldrig...än är god tid till det mesta....
Särskilt Heliotrop som jag redan sått men såg i Allers trädgård att den räckte att man sådde i Mars...???....jag som alltid trott den skulle sås supertidigt... ..och perennerna kan du väl stoppa i frysen om det kniper med kylan....
Så det är luuuugnt..... biggrin.gif biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon