netaave
Kommer från Bendro förstås! tongue.gif

- David fick en papegoja i födelsedagspresent. Papegojan var fullvuxen och uppförde sig mycket illa och var väldigt ful i mun. Vartannat ord var en svordom, och de ord som inte var obscena var minst sagt oförskämda.
- David gjorde allt han kunde för att ändra papegojans uppförande och sa hela tiden artigheter, och spelade soft musik, och gjorde överhuvudtaget allt för att föregå med gott exempel. Inget hjälpte. Han skrek åt papegojan och papegojan skrek tillbaka. Han tog tag i fågeln och skakade den och då blev den bara ännu mer oförskämd och arg.
- Slutligen i ett ögonblick av desperation la David papegojan i frysen. I ett par minuter kunde han höra hur papegojan skrek och sparkade och bar sig åt, sen blev det plötsligt helt tyst. David blev rädd att han hade skadat fågeln och öppnade kvickt frysdörren. Papegojan klev lugnt ut på Davids framsträckta arm och sa: "Jag förstår att jag har förolämpat Dig med mitt dåliga språk och mitt uppförande. Jag ska verkligen sträva efter att ändra mitt beteende. Jag är uppriktigt ledsen och ber så mycket om förlåtelse."
- David trodde inte sina öron och skulle just fråga vad som föranledde denna plötsliga förändring, när papegojan sa: "Får man fråga vad kycklingen hade gjort?"
Annlo
Ha, ha ha den var riktigt bra!! laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Annlouice
yla
laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
wolkenkrabber
Ha den var bra, jag översatte den till engelska o skrev till min poalre på msn, så bra va ren
cic
laugh.gif laugh.gif laugh.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
*Felix matte*
laugh.gif laugh.gif laugh.gif biggrin.gif
den var bra!
Smed
Här är han; Fritte, fågeln som ibland skriker så att jag får lust att stoppa honom i frysen blink.gif

(han slipper hårdare straff än släckt lampa och lite bannor)

/Smed
Caprice
laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Caprice
Ewa L
Hade också en blåpannad Amazon en gång i tiden, mycket lik Fritte.
Någon gång när jag har bättre om tid skall jag berätta om när han hamnade i stekpannan.

(Lugn, jag räddade honom ur den.)
Mia, zon 3
Ska testa frysmetoden på Freja någon gång.... hon är ena halvan av papegojparet som huserar hemma, och hon är full i f-n så det räcker.... Två gånger har hon bitit av sladden till kylskåpet. Ingen skada på pippin, men dyrt att byta sladd.... mad.gif När vi hade renoverat klart bokrummet flög hon in och bet sönder ett hörn på den nyputsade, nymålade väggen - grrrr!!!
Behöver jag säga att vi letar nytt hem åt dem? Vill ju helst slippa stoppa dem i frysen, för på något sätt är de ju ändå familjemedlemmar.....
Smed
Fritte är en Venezuela-amazon, som sagt lik de blåpannade. Innan barnen (14 år sedan) så var han fri-flygande hela tiden. Men efter det så blev han aggressiv mot vissa så då fick han en stor bur. När han nu är ute så gnager han på tapeter, bok- och hatthyllor, soffor och böcker. Dock så har detta blivit bättre sedan han fick en "hundtofs" i buren (flätade bomullstrådar formade som ett ben). Den få också ta smällen när han får skäll.

Stekpannan har han aldrig besökt, däremot så har han badat i det mesta, diskvatten och filmjölk bl.a.

/Smed
Mia, zon 3
"hundtofsarna" är jättebra! I två dagar, sedan är de slut, tyvärr..... Gammal frottéhandduk med knutar funkar nästan lika bra, men favoriten är ett gammalt köksskåp av laminatskiva. Det är visst lite mer tuggmotstånd.
Ett tag hade vi en bit av ett traktordäck i buren - jättepoppis, men jag var inte säker på om det var så nyttigt att äta på, så det fick åka ut.
Starka nypor har de, de små liven....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon