Eva i Stuvsta
Jaa, enligt dem själva i alla fall! Vi får väl se...
Resume
ThomasJ
Ja, jag läste det i pappersupplagan idag.

Vi får väl se, de skriver ju inget om hur många som sa upp sina gamla prenum.. huh.gif

Nästa nr kommer väl snart, vi som fortsatte att ha den får väl skriva en recension om det blir bättre eller sämre. smile.gif

/Thomas
Ylva i Dalarna
Hej!
Köpte en tidning och blrv besviken, inte var det mycket trädgård i den...!
sad.gif

Ylva
kryddan
Kul för dem, själv tänker jag inte förnya pren. när den går ut mad.gif (Tillhör dem som pren på Din Trädgård... trodde jag..)
Monica M zon 4
Jag köpte första numret av tidningen för å kolla in om det var nåt att ha. Det var både första och sista numret jag köpte. Det stod alldeles för lite om trädgård i tidningen för min smak. Tyckte det mest var annonser och inredningstips. mad.gif
nina L
Usch!!! va besviken jag blev när tidningen damp ner i brevlådan. Jag fick ett erbjudande före jul att prenumerera på din tidning och jag nappade på det. Jag vill inte ha den tidningen. Usch! Skickade en fråga om jag var tvungen att betala för den, men de har inte svarat mig än. Hur gör ni?
birgitek
Ja tycke o smak är som vanligt olika.Jag blev väldigt förtjust i den nya tidningen. Det är ju ingen egentlig trädgårdstidning, men eftersom jag är intresserad av design, inredning o trender så passade den mej. För mej går inredning o trädgård lite hand i hand.
Men måste säga att jag saknar "Elle Tträdgård" som jag inte tror finns längre, har iallafall inte sett den på länge.
Som trädgårdstidning tycker jag bäst om "Allt om Trädgård"
Birgit Ek
fruberglund
Den tog antagligen slut för att de skickade ut alla ex till gamla prenumeranter smile.gif Undrar hur undersökningen ser ut nästa månad när alla missnöjda kunder sagt upp sin prenumeration.

Nina L - jag mailade ett argt brev till de som ger ut tidningen och fick svar från självaste chefsredaktören som beklagade att jag inte var nöjd och att jag skulle få pengarna tillbaka. Det ska alla som inte vill ha den nya tidningen.

Vill bara poängtera att tidningen i sig kanske inte är dålig...om man nu är intresserad av inredning m.m. men nu var ju grejen att man började prenumerera på en trädgårdstidning och förväntade sig en sådan hem i brevlådan och det är därför besvikelsen blev så stor. De kunde ju faktiskt sagt till innan!!!

Jag är inte ett dugg intresserad av inredning och vad som är "inne" och hur det ska se ut. Jag gör efter min egen smak, det har jag alltid gjort och det kommer jag göra med trädgården också smile.gif och det var därför jag sa upp prenumerationen.
Hannele
Ungefär det jag är intresserad av i en och samma tidning, praktiskt! smile.gif
Caprice
Tror även jag att tidningen i sig uppfattas inte som dålig...
Det tyckte inte jag iaf. Däremot tilltalade den helt enkelt inte mej...

Men om man förväntar sig en trädgårdstidning blir man såklart besviken...

Om man dessutom prenumererar på en Din Trädgård, och helt plötsligt får denna i brevlådan... Klart man blir besviken och arg när utgivaren bara fortsätter prenumerationen...

Helt enkelt en klantig marknadsföring, skulle jag säga...

Vi som prenumererade på Din Trädgård skulle ha fått ett bra erbjudande på den nya tidningen innan den gavs ut, istället för "tvångsprenumeration"...

De hade nog utgivaren vunnit mkt på...

Caprice
Hannele
CITAT (Caprice @ 03-02-2005, 23:17)
Vi som prenumererade på Din Trädgård skulle ha fått ett bra erbjudande på den nya tidningen innan den gavs ut, istället för "tvångsprenumeration"...

Det var nog bara ett sätt att spara lite på ne nya dyra portona.
De har ju fördubblats! Vem har råd/lust att skicka något extra. sad.gif

Provnumret fick alla gratis + pengarna tillbaka.
Betty
CITAT (Hannele @ 03-02-2005, 23:37)
CITAT (Caprice @ 03-02-2005, 23:17)

Det var nog bara ett sätt att spara lite på ne nya dyra portona.
De har ju fördubblats! Vem har råd/lust att skicka något extra. sad.gif

Provnumret fick alla gratis + pengarna tillbaka.

Tror inte alls att det bara handlade om att spara in på portokostnaderna, tror att de är mer slipade än så...
Undrar hur länge vi ska behöva vänta på att få tillbaka prenumerationsavgifterna ... sad.gif unsure.gif
zaaritha
Tummen ner---definitivt!!
Berith
unsure.gif Dom kanske tror att den blev en succé för att det var så många som testade första numret? Dom kanske också inbillade sej att trädgårdsintresserade skulle vara "en lätt match" och att ingen skulle protestera? Har inte kollat tidningen själv, glömmer bort det varje gång jag går förbi tidningshyllorna i affären....

Undrar hur läsare av en inredningstidning skulle reagera om deras favorittidning helt plötsligt blev en trädgårdstidning? wink.gif
Mia, zon 3
Tittade i den hos en bekant, och det var inget för mig. Vad jag minns av Din Trädgård så innehöll varje nummer åtminstone något som föll mig i smaken, men nu kändes det tunnsått. Jag är nog lite av den filosofin att vill jag läsa om inredning så letar jag upp den informationen, vill jag läsa om trädgård letar jag åt det hållet istället. Fortsätter köpa Allt om Trädgård, det har varit favoriten i många år nu. Det jag saknar med Elle Trädgård är Karin Berglunds spalt (för det var väl i den tidningen?), annars tyckte jag det mest var fina bilder i den. Och det behövs ju det med, såklart. Varför köper jag annars engelska trädgårdstidningar med bilder på 150-åriga magnolialundar.....
nina L
Fick nyss svar från redaktionen. Jag fick behålla Tidningen jag fått och kunde riva inbetalningskortet. Tummen upp för dem!
Jag är inte förtjust i veckotidningar eller magazin. Din trädgård var lätt att läsa knappt nån reklam Och bra bilder!.Nästan lika bra som Allt om trädgård. smile.gif
netaave
Jag har postat ett erbjudande om prenumurera idag, ska bli spännande och se vad det är.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon