Full version: Tulpanfrossa
Eva i Skåne
Efter jobb idag tänkte jag besöka mina föräldrar och köpa en tulpanbukett med mig. Blomsteraffären vid jobb är svinaktigt dyr och inte såg de nya och fräscha ut heller, så det blev inget köp.
Så gick jag vidare för ett par andra inköp och då gick jag rakt på en nyöppnad blomsteraffär med MASSOR AV TULPANBUNTAR för 19 kronor stycket biggrin.gif smile.gif wub.gif Max 5 buntar

Och hur många buntar tror ni jag köpte??? rolleyes.gif

Jag kunde vara riktigt givmild och ändå blev det blommor till tre vaser åt mig själv biggrin.gif wub.gif . Nu har jag en bukett på skrivbordet vid datorn. Att jag aldrig tänkt på det förut, så mycket tid som jag tillbringar här laugh.gif

Här ser ni min andel:

ninnisky
Så underbart vackert och så glada dina föräldrar måste blivit!

Ska nog ta efter i morgon och köpa mig en bukett till skrivbordet. Men tyvärr hittar jag nog inga, speciellt inte rosa dubbla (för det var det väl bl a ??) till det priset.
pisanggoreng
Var i Skåne hittade du den butiken..? smile.gif
Eva i Skåne
i Lund.

En del av Lagerhaus-butiken hade blivit blomsteraffär.
pisanggoreng
Jaha, det var ju intressant!
renate
Min tulpanbukett höll i 16 dagar! I morron ska jag går till handelsträdgården och köper en ny.Och en till databordet med. tongue.gif
De här behöver bytas ut,16 dagar gammal.
Eva i Skåne
CITAT (pisanggoreng @ 03-02-2005, 19:04)
Jaha, det var ju intressant!

Är du ironisk nu, eller... unsure.gif
zaaritha
Christer kom hem i e-m med en blandad tulpanbukett--jag blev så glad!!!!
Berith
Härligt med tulpaner! wub.gif Har också gjort av med några buketter redan.... Men det lär bli fler!
Eva i Skåne
CITAT (renate @ 03-02-2005, 19:11)
Min tulpanbukett höll i 16 dagar! I morron ska jag går till handelsträdgården och köper en ny.Och en till databordet med. tongue.gif
De här behöver bytas ut,16 dagar gammal.

Nu får du ursäkta Renate, men kallar du det att tulpanerna höll i 16 dagar???
Jag tror inte de sett mycket annorlunda ut om du låtit dem stå i 16 dagar till blink.gif sleep.gif wub.gif
fruberglund
Vackert! Jag köpte på Coop för 29 kr för 10 st och de höll sig faktiskt väldigt fina.
19 spänn är ju jättebilligt, då kan man gott kosta på sig att köpa 5 st!

Här är mina tulpaner
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon