Full version: Vitamindryck
Eva i Skåne
Vad tror ni nu att det är för nyttigt i detta glas???
Gott var det kan jag säga tongue.gif

och ni som gissar på Bloody Mary har fel laugh.gif
kerstin z5-6
Blodapelsin juice ? Skulle behöva en sån ..-Blä var jag är flunsa less sad.gif gnöl gnäll gnöl .. blink.gif
Sulawesii
Morotsjuice?
GrönAnna
Jag tror det är min favorit: Tropicana Sanguinello. Ofattbart god, men dyyyr...
Eva i Skåne
Det är nästan blodapelsinjuice Kerstin.

I kylen låg 10 apelsiner med skrumpna skal. Jag pressade allihopa och ett par av dem var blodapelsiner, därav färgen.

Kanske lite glupskt att dricka upp allt själv tongue.gif , men gott var det. biggrin.gif
Berith
Ja den såg verkligen god ut Eva! biggrin.gif wub.gif

Varför har du en elefant i ett glas med sand? Eller vad det nu är.... blink.gif
Eva i Skåne
CITAT (Berith @ 03-02-2005, 20:07)
Ja den såg verkligen god ut Eva! biggrin.gif wub.gif

Varför har du en elefant i ett glas med sand? Eller vad det nu är.... blink.gif

HA ha ha laugh.gif
Så du lade märke till den?

Överst är det en hållare för värmeljus. Det är en sån ljusstake som man kan fylla med valfritt material. Fick den av mina barn när jag fyllde år sist. Med elefant och sand i wub.gif
Berith
CITAT (Eva i Skåne @ 03-02-2005, 21:50)
HA ha ha laugh.gif

Ha! tongue.gif Jag ser allt!

Kul grej.
*Felix matte*
CITAT (Eva i Skåne @ 03-02-2005, 18:55)
Det är nästan blodapelsinjuice Kerstin.

I kylen låg 10 apelsiner med skrumpna skal. Jag pressade allihopa och ett par av dem var blodapelsiner, därav färgen.

Kanske lite glupskt att dricka upp allt själv  :P , men gott var det.  :D

Va ohmy.gif drack upp allt själv....vad sa grabbarna då.
erkänner...så skulle jag också gjort....färskpressat är ju sååå gott. tongue.gif biggrin.gif
Eva i Skåne
CITAT (Felix matte @ 04-02-2005, 11:06)
Va ohmy.gif drack upp allt själv....vad sa grabbarna då.
erkänner...så skulle jag också gjort....färskpressat är ju sååå gott. tongue.gif biggrin.gif

Det gäller att passa på när ingen annan är hemma laugh.gif tongue.gif rolleyes.gif
netaave
Vilket påminner mig om att lägga ut mitt recept på apelsinsaft i den tråden nu när det är säsong, där avslutar man med att ha i färskpressad juice när det andra svalnat så den blir nästan som juice i smaken och blandar man blonda och blodapelsiner så blir färgen oootroooligt vacker laugh.gif
MoniqueÖ
CITAT (Eva i Skåne @ 03-02-2005, 21:50)
CITAT (Berith @ 03-02-2005, 20:07)
Ja den såg verkligen god ut Eva!  :D  :wub:

Varför har du en elefant i ett glas med sand? Eller vad det nu är....  :blink:

HA ha ha laugh.gif

Överst är det en hållare för värmeljus. Det är en sån ljusstake som man kan fylla med valfritt material. Fick den av mina barn när jag fyllde år sist. Med elefant och sand i wub.gif

Eva,

Genom elefant-presenten önskar dina barn dig ett långt och lyckligt liv!

Jag samlar på elefanter, men bara fådda! tongue.gif Om man köper dem själv betyder det inget, men som sagt de man får betyder desto mer.

Jag hoppas att du får ett långt och lyckligt liv med din elefant & övrig familj!

/Q

PS Drinken såg verkligen smaskens ut!
Eva i Skåne
Stort tack Monique wub.gif
MoniqueÖ
You're welcome!

Det är trevligare att berömma än att gnälla! Positivt tänkande är bättre än negativt! Å att hellre se lösningar än problem (som du gjorde när du såg 10 skrumpna apelsiner å pressa dem isf slänga dem) är väldigt mycket mer positivt! Klart inspirerande! biggrin.gif

Nu skall jag iväg och jobba, transportera bussresenärer i ett gråmulet men ganska mysigt Stockholm. smile.gif

Ha en skön helg /Q
renate
Det såg supergott ut,blir riktigt sugen.Jag ska handla i kväll tillsammans med en kompis,då blir det apelsiner både blod och vanliga.
Såg glaset med,jag har ett liknande som jag fick av mina arbetskamrater när jag gick i pension.I mitt var det lite glasskärvor ,lite vatten och en underbar Ros.Nu har jag röda,torkade Rosor i det,och ett värmeljus i taket.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon