Hela hösten, hela jullovet och två veckor in på terminen var hon däckad i nån infektion, det kan jag hantera. Att hon första dan hon skulle gå låg i spränghuvudvärk gjorde mig naturligtvis orolig, men blev lugnad när hon kvicknade till på kvällen, tog sig upp morgonen efter på darrande ben och åkte till skolan.
Kommer hem med huvudvärk då gick proppen ur för mig! Jag kontaktade den läkaren hon haft sen hon opererades, han larmade på och vi fick komma direkt. Fullt ös på akuten och efter flera timmar trodde dom det "bara" var migrän hon haft.
Jaha tänkte jag, ska hon drabbas av det också!!!! Har inte hon haft nog av sjukdom i sitt unga liv.
I morse kom hon upp och sa "huden på kinden är så varm" men eftersom hon har fel på "termostaten" tänkte jag inte så mycket på det då, hade t.o.m. glömt det på em.
Vi kom hem i samma taxi idag och när vi kommit in och satt oss mitt emot varann vid köksbordet ser jag att hon ser konstig ut runt vä öga, uppsvullen från tinningen och runt ögat.
Jag överdriver inte om jag säger att jag blev livrädd, när hon blev sjuk så var ett av symtomen vätskeutgjutning p.g.a. stopp i en ventrikel.
Kastar mig på tfn förstås och ringer direkt upp till avd. i förhoppning att få tag på "tryggheten" doktorn jag nämner häruppe, "tjänsteresa till må" får jag till svar, åk till akuten.
Hennes pappa och hon åker iväg vid 15-tiden, jag stannar hemma med den yngsta, timmarna går och jag hör ingenting. Försöker läsa men fattar inte vad det står.
Strax före 19 så ringer dom och är på väg till lungröntgen?????? Jag fattar ingenting!
Hem kommer dom ett par timmar senare, då är hon så grundligt neurologiskt undersökt som hon bara kan bli, och det konstateras bihåleinflammation ordineras näsdroppar.
Ridå!
Så hispigt kan det bli för en så enkel åkomma i en familj med ett hjärntumörbarn
Behövde skriva av mig!