Elihe
Hej Alla trdgrdskunniga!
Har en rad med enar mot grannen som r ca 4-5 m hga. Tv av dem blste ned i stormen s nu har jag ett stort hl att hitta p ngot med. Vad kan man plantera dr som blir vackert, behver inte vara barrvxt. Lget r ganska soligt o lite blsigt. Har funderat p ngot som avviker mot enarnas mrka grnska antingen rd- eller gulbladigt. Behver dock vara vxter som blir ganska hga. Har en gammal piskstllning framfr "hlet" som det vxer klematis p s det fr inte vara fr yviga vxter.Zon 2-3
MVH huh.gif huh.gif wink.gif smile.gif
fruberglund
Rhododendron blir kanske inte s hga men det skulle jag vlja (fast det r bara fr att jag lskar Roddisar) smile.gif

De passar bra ihop med barrvxter och r ju ven de grna p vintern. Blommar vackert oftast i maj eller juni.
kerstin z5-6

berberis rose glow

Gulbladig flder

benved -Emerald n gold
Elihe
Tack s mycket fr era svar! Lutar t att prova fldern o den fantastiska Berberis som var p bilden. Flderns gula blad borde vara vackert mot enarna.
Mvh
rolleyes.gif tongue.gif biggrin.gif
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon