Full version: Rådjursbekämpning
lotta@avantdisplay.se
Jag har använt Rå-Våck i min trädgård i 3 år nu och detta medel är verkligen toppen - jag har inte fått någonting uppätet alls, medan mina grannar tyvärr får sina knoppar uppätna. Enda nackdelen med detta medel är att det blir väldigt dyrt - jag betalar mellan 700 - 1000 kronor varje vår för Rå-Väck.
Nu har jag läst om Rå-Odör som kostar cirka 140:- per burk och skulle bli mycket billigare.
Finns det någon som har provat BÅDA dessa medel och kan tala om ifall Rå-Odör är lika bra som Rå-Väck? Jag är lite rädd för att gå över till Rå-Odör ifall det inte skulle vara lika bra.

Tacksam för synpunkter!

Lotta
wink.gif
Caprice
Nej, men jag kör med Rå-Odör...
Innan försökte jag med det vanliga ammoniak, blodmjöl...Funkade inte ett skvatt...

Provade med Rå-Odör, och inte på hela sommaren fick jag ett enda skott uppätet.. Och det finns mkt rådjur här i området...

Grannar har haft besök, på båda sidor om vår tomt, men inte här...

Nog ska du prova med Rå-Väck, det är dessutom väldigt drygt..

Int dyrt alls, tycker jag... En burk räcker hela sommaren...! smile.gif
(tomt 2000kvm)

Caprice
zaaritha
Vi använder fårullstussar! Vet ej varför det funkar, men det gör det!
Får det av en granne som har får.
Caprice
zaaritha,
har provat med det...
Men här funka det iaf inte... mad.gif
(arga gubben är till rådjuren...)

Caprice
kiki
Mina tulpanlökar överlevde där jag strött blodmjöl, men inte där jag hade glömt. Rådjuren lämnade de blodmjölsbefläckade markbitarna ifred. Jag med, för den delen, för fy va äckligt det var.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon