Full version: Fin grind
fruberglund
Letar efter en fin grind som vi kan ha emellan portalstolparna. Lillgrisen har nämligen fått för sig att han ska gå ut på parkeringen när vi går ut med dem på morgonen och han lyssnar inte ett dugg när jag ropar på honom utan knallar iväg i godan ro. Vi måste nu därför sätta dit en grind.

Vart hittar man fina grindar vid den här årstiden? Det är väl inte riktigt säsong nu.

Den ska helst inte kosta skjortan, alltså helst inte mer än 1000-1500 kr.
MariaS
Varför inte "kröka" ihop några armeringsjärn och stryk dem med hammarlack. Billigt! smile.gif

MariaS
fruberglund
Vill helst ha en i trä eftersom vi har järsgård runtom. Men jag ska nog försöka mig på att bygga en själv smile.gif
estet
Alltombostad.se Och här har du en grindvariant som du gör själv! smile.gif

Edit: La in en länk till vi i villas förträffliga gör det själv sidor. vivilla-grindar o staket
fruberglund
Ja, jag får nog bygga en själv. Finns ingen att köpa med så konstiga mått (ej standardmått) och att måttbeställa blir svindyrt. Måste bara köpa en kap/gersåg först smile.gif
netaave
På Rusta säljer de nu en bok om hur man själv tillverkar bl.a. grindar för 49 kr, den verkar lättfattlig och har fina bilder.
mulle
Det går jättelätt att binda ihop snygga kvistar till t.ex. ett rutmönster!
Mulle
Yin o Yang
Boktips - finns säkert på Ditt närmaste bibliotek (märks det att jag är bibliotekarie tongue.gif )
1) Mårtensson: Grindar, staket & plank
2) Andersson: Staket, grindar, plank & portar

Båda är väldigt inspirerande och det finns kanonbra instruktiva bilder och beskrivningar på hur man gör.
tjenixen
Om du har slan-staket så kan du göra en ram av en kluven gran stock 8-12 cm i diameter och skruva fast slanor på antingen på diagonalen eller lodrätt så stämmer grinden in i resten av staketet.mvh peter
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon