Full version: ntligen
Evin
Var i Frankrike i somras och kom hem med en hel del fantastiska hibiskus skott. Detta var i juli. Jag satte dem i vatten och vntade tlmodigt. Efter 2-3 mnaderna hnde ingenting. Ett par av dem torkade ut eller ruttnade.
D satte jag dem i sm skuddar (ni vet sdana som svller efter att man har lagt dem i vatten.) Jag kom fram till att man skulle ha de drnkta i vatten strre delen av tiden efter ett tag.
Och NU! 6 mnader senare har faktiskt en av dem ftt rtter!
Visserligen var det en lite kvist som fick en knopp under tiden den stod i vatten (sticklingen var inte strre n ett lillfinger), men den trillade av efter ett tag.

Nu nr det har gtt s lngt tid kommer jag ju inte ihg vilka det var jag hade sticklingar p, men hoppas att det r dem jag tyckte var speciella.
Nsta gng ska jag ta foton nr jag lngar sticklingar s jag kommer ihg hur de ser ut.

/E
Ciczi
Grattis Evin!

Hll oss underrttade om hur din stickling frn Frankrike mr!

Ciczi
Jennythemenace
Jag hade samma problem med en stickling frn grekland, det tog verkligen evigheter innan den bildade rtter. Men nu lever den och mr bra s tror nog att din kommer att klara sig bra smile.gif
amaira
S himla roligt! Grattis! Hftigt med skott som man tar utomlands, som sedan tar sig.
Evin
smile.gif

/E
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon