Um - det var inte så våldsamt märkvärdigt receptet

) det komemr ifrån ett nummer av natur och Trädgård med en megaartikel om jordärtsskocor och recept i kvadrat å minut. Eftersom jag inte är så förtjusit i grädde välkomnade jag dem - det var verkeligen annorlunda !
Natur och Trädgård nr 4 ifrån 2003 ( iall nån vill köpa ett lösnummer eller låna på bibblan)'
Grillade röda jordärtsskockor ( jag hade vanliga köpta)
300 gr välborstade skcor
ccitronvatten d v s 5 dl vatten saften av 1 citron
marinad ( medelstark chili mald till pulver )
1 tsk salt 2 msk olivolja.
Ugn 225 grader ( jag körde 3D varmluftsgrill)
Skär skocorna i tunna ksivor ( jag körde dem tjockare men inte för tjocka då blir de liksom mera 'blöta' men det är inte fel heller)
och lägg dem genast i citronvattnet. Blanda marinaden i en plastpåse. Häll bort citronvattnet och ner med skockorna i påsen med marinaden. Knyt till väl och skaka - låt ligga i ca en timme ( halvtimme räcker om man har bråttomt). Grilla i översta delen av ugnen elelr lägsta delen av ugnen beroendes på mängd, ju fler ju lägre i ugnen.
Prova med sticka om de är klara. och nej, jag skalade dem inte.
Asgott!
Man kan variera med timjan och rosmarin om man inte vill ha chili.
Detta nummer innehåller pizzarecept + vinmarinerade skocor + soppa + fin lång artikel och sortråd.
Bon appetit!
Hälsar ingrid
PS Phlippe rek Pimiento d'Espelette eller Czechoslovakian Black som chili- jag tog en av mina hemodlade medelstarla - fungerade suuuuper!