Full version: Öländska vårtecken
Thomas Wahlqvist
Nu har jag lagt lite bilder i mitt album, kul att Äntligen kunna lägga in bilder i mitt Album. wub.gif
Fenja
Du måste skriva i din profilinformation att du har ett album annars kan vi andra inte se det!
Mvh
Fenja
Thomas Wahlqvist
Tack Fenja, nu har jag nog lyckats wub.gif
Ny teknik....hmmmmmm lätt och göra missar. tongue.gif
-asno-
Nä, ingen användare funnen på detta album.
Mer teknik laugh.gif

/Åsa
Thomas Wahlqvist
Här är vårtecknet
http://www.odla.nu/album/data/curry/tb_2461_p22600.jpg
Berith
Lånade stora bilden ist. sleep.gif

Ser att du kanske fått svar i en annan tråd.

-asno-
Jag ser att det finns nåt där, men det var inte stort tongue.gif
Här i zon 7 behöver vi desperat vårtecken så nu ska luppen fram.
Klicka bilden i full storlek innan du kopierar egenskaper, nu sitter jag och väntar för jag vill se ett vårtecken rolleyes.gif

/Åsa
anna_rispan
Det ser ut som vintergäck.
zaaritha
Javisst är det vintergäck!
Jag har försökt med dem , men de vill inte!
Har de speciella önskemål på jord o dyl.?
Louise i Göteborg
Speciella krav?

Hos mig växer den som ogräs, men en vän har provat många gånger. Hon provade både köpta och fröplantor från mig - ingen framgång.

Den enda skillnaden mellan våra trädgårdar är jorden, hennes är skalsand - dvs gammla snäckskal.

Så vad tror man? Vintergäck kanske inte gillar kalk.
Thomas Wahlqvist
Jo kalk gillar dom, jag bor på en kalkstensås, och vattnar med kalkrikt vatten (på sommaren alltzå)
anna_rispan
Om vintergäck läser jag: Växer vild på klippor och i skogar i södra Eurpa. Den vill ha kalk och tål inte att torka ut. Köp knölarna så fort de kommit i handeln för säsongen. Lägg dem i vatten natten före planteringen så tar de sig bättre. Vintergäck är släkt med smörblomma och stormhatt och liksom dessa är de giftiga. Så de blir inte heller uppätna av rådjur och harar.

Något man kan ta till sig kanske? sleep.gif

Mitt balkong experiment är nog dömt nu. Vintegärcken torkade ut till knastertorrt på balkongen....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon