|
Har nu tvingat mig till en grovsanering av huset.... Jag gillar att tvätta golv, dammsuga, stora rejäla skaker som syns. Däremot avskyr jag allt småplock, ta tillvara alla diversegrejer som flyter runt, garderobsstädning, rens i pappershögarna osv.... *rys*. Ser nu delar av mitt skrivbord som jag inte sett på en vecka (så länge det nu varar...). Hittade i högarna på skrivbordet bla 7 frökataloger, en bärbar dator, oerhörda mängder kablage, mobilladdaren, klädnypor, anteckningsböcker, en BH(!), diverse lösa viktiga(?) anteckningar mm mm. Köket ska vi inte tala om...! Det spar jag åt sambon. Jag vill hellre så!
ninnisky
05-02-2005, 15:23
Undrar om vi tror dig..... så illa är det nog inte. Det vore kul att se några bilder på den s k oordningen. Jag är nämligen säker på att jag skulle kunna kontra, för att inte tala om min käre mans skrivbord. Det slår alla rekord
Tro mig! Det handlar ju tyvärr inte bara om skrivbordet heller... *suck*
Lilla Selma
05-02-2005, 15:47
Gott att höra att det finns fler än jag som har sådana där "högar"! Tänk om man kunde sansa sig lite och göra som mamma lärde en - lägg tillbaka allting där du tog det!!! Vi - jag och gubben (Fridolf) - är lika goda drällisar båda två! Suckar Lilla Selma trött
Ja - man kan ju inte tro att det är två vuxna personer som åstadkommer den här röran! Det bara blir, liksom....
Caprice
05-02-2005, 15:57
Sollan... En bh på skrivbordet...?? rätt som det är kanske du hittar sambon...! Caprice (som har nästan lika stökigt på skrivbordet..)
Lilla Selma
05-02-2005, 15:59
En man i byrån!! Nej, det är allt roligare när han syns! Hälsar Selma
Caprice
05-02-2005, 16:03
Sjunger: Tänk om man kunde ha en karl i byrålådan... Caprice
... iii en liten ask bland andra gejjer.... Då skulle jag nog inte hitta honom....
CITAT (Sollan @ 05-02-2005, 15:50) Det bara blir, liksom.... Mmmm, jag vet... Det följer kaos i mina spår. Det är så illa att jag måste "städa baklänges", för att städningen ska hjälpa  .
Lilla Selma
05-02-2005, 17:20
Åh, vad skönt att höra att jag inte är ensam. Men vad är "städa baklänges"??? Undrar Selma
CITAT (Lilla Selma @ 05-02-2005, 17:20) Åh, vad skönt att höra att jag inte är ensam. Men vad är "städa baklänges"??? Undrar Selma Det gäller att inte vända ryggen till, åt det som jag städat!  .
Ni som tycker ni har oordning hemma kan få komma och prao:a hemma hos mig ett tag.  Vi håller på och renoverar kök så alla saker som borde vara i köket ligger nerpackade i kartonger. Sågspån och gipspulver överallt. Det börjar i köket, sen fastnar det under fötterna och så finns det sedan i hela huset. Alla rum blir lidande, i vardagsrummet står matbord å stolar tex, fulla med saker då. Om man ska laga någon form av mat så måste man leta igenom alla kartonger för att hitta alla ingredienser. Pust och stön. Om en månad måste vi vara klara för då ska det bli stort kalas... jag undrar hur det ska gå?
CITAT (rutis @ 05-02-2005, 17:32) Ni som tycker ni har oordning hemma kan få komma och prao:a hemma hos mig ett tag.  Vill inte  .
CITAT (rutis @ 05-02-2005, 17:32) Ni som tycker ni har oordning hemma kan få komma och prao:a hemma hos mig ett tag.  Vi håller på och renoverar kök så alla saker som borde vara i köket ligger nerpackade i kartonger. Sågspån och gipspulver överallt. Det börjar i köket, sen fastnar det under fötterna och så finns det sedan i hela huset. Alla rum blir lidande, i vardagsrummet står matbord å stolar tex, fulla med saker då. Om man ska laga någon form av mat så måste man leta igenom alla kartonger för att hitta alla ingredienser. Pust och stön. Om en månad måste vi vara klara för då ska det bli stort kalas... jag undrar hur det ska gå?  Det är att ha "fusk-ostädat". Ser det ut så, minus sågspånet och gipsdammet, då har man ostädat på riktigt.....
*Felix matte*
05-02-2005, 19:24
CITAT (Lilla Selma @ 05-02-2005, 15:47) Tänk om man kunde sansa sig lite och göra som mamma lärde en - lägg tillbaka allting där du tog det!!!  Min mamma lärde mig också att göra så....jag har (åtminstone i vuxen ålder) följt hennes råd.
CITAT (Felix matte @ 05-02-2005, 19:24) CITAT (Lilla Selma @ 05-02-2005, 15:47) Tänk om man kunde sansa sig lite och göra som mamma lärde en - lägg tillbaka allting där du tog det!!!  Min mamma lärde mig också att göra så....jag har (åtminstone i vuxen ålder) följt hennes råd.  Det försökte jag lära mina barn,då måste man ja går före med god exempel.Naja,ingen är perfekt,det måste ser bebott ut i huset,är ingen pedant,men BH finns inte på mitt skrivbord.
zaaritha
05-02-2005, 23:24
Jag är en slarva--min man- är förtvivlad! Han vill ha "ordning o reda"............. Men--med 9 katter+ 1 hund--så blir det smutsigt inomhus! Jag städar! Men--lägger undan saker o hittar inte se´n !
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|