råse-marie
När ära det dags att ta upp klöver och driva dom likaså pelargoner ?

Jag vill börja nu ...var och köpte lite frön och så står det sås i april -maj mad.gif mad.gif jag vill börja NUUUUUUU............

Ja när jag ändå är här fick ett skottpå olivträd , ska det rotas i vatten eller hur gör jag med det ???
Sollan
Pelargoner ska du så nu! smile.gif
TeliaNet
rota i sand, såjord eller blanda dessa.
låt stå med undervärme och ganska blött.
råse-marie
CITAT (Sollan @ 05-02-2005, 14:26)
Pelargoner ska du så nu! smile.gif

jag menar dom som jag sparat i garaget från förra året smile.gif
Sollan
Jag har börjat ta sticklingar - förutom att jag sått.... Det är så himla skoj att så pelargoner!
kerstin z5-6
japp gjort 40 st nyss smile.gif sticklingar pellisar
Berit
När är det dags att plocka fram klövern från mörkret?

mvh
Berit
Kattgräs
NU verkar det vara dags för vår, i alla fall om gullvivan hemma hos mig har rätt!
laugh.gif

Bild på gullviva tagen i dag.
amaira
CITAT (Kattgräs @ 05-02-2005, 16:03)
NU verkar det vara dags för vår, i alla fall om gullvivan hemma hos mig har rätt!
laugh.gif

Bild på gullviva tagen i dag.

VA!??

Du får gå ut och sjunga

"Sov du lilla gullvivs-ung,
än så är det vinter
Än så sova björk och ljung
ros och hyacinter,

Ääään så är det långt till vår,
innan rönn i blomma står,"
osv, för så är det väl, är det inte.
Eva i Skåne
CITAT (kerstin z5-6 @ 05-02-2005, 15:57)
japp gjort 40 st nyss smile.gif sticklingar pellisar

Och jag har satt 50 rolleyes.gif, pelargonsticklingar alltså, i eftermiddag

(Jag gör likadant varje år, kan inte med att kasta det som kan bli nya plantor, så jag får väl dela med mig och glädja mina vänner denna våren också rolleyes.gif . Problemet är att jag egentligen inte har plats att förvara alla tills det är tid att dela ut dem. Bara de sanna entusiasterna vill ju ha orotade sticklingar.)

OCH planterat om mina krukväxter

och ändå var det börja med frösådden jag tänkt göra unsure.gif , men jag ska ju ha något att pyssla med imorgon laugh.gif

Jag gissar att det är Oxalis du undrar om Råse-Marie. Jag har haft en stående i köksfönstret hela vintern med några enstaka blad, men idag när jag gick över alla krukorna såg jag att det börjat titta upp en massa nya småblad, så jag gissar att det kan vara dags att du tar fram dina. smile.gif
Sollan
Oxalis? Är de de med röda blad som liknar fjärilar?
råse-marie
Ok då får jag ut och gräva i garaget!!!
Javisst var det oxalis jag menade wub.gif
renate
Jag har inte börjat med någonting,men pelargoner ska jag tar fram ur pannrummet och väcka dom.Vad ska jag ställa alla?de vill ha ljus,jag kan väl inte slänger alla andra kruväxter.ja det löser vi. rolleyes.gif
zaaritha
Även jag har tagit sticklingar som är på rotning nu!
Men--en galning har blommat i mjölkrummet se´n i okt.
Så den lär väl inte orka med nå´t i vår o sommar??
Eva i Skåne
CITAT (Sollan @ 05-02-2005, 19:32)
Oxalis? Är de de med röda blad som liknar fjärilar?

Det finns många sorters oxalis, bl a den med mörkröda blad som du beskriver. smile.gif
lena.g
CITAT (zaaritha @ 05-02-2005, 21:30)
Även jag har tagit sticklingar som är på rotning nu!
Men--en galning har blommat i mjölkrummet se´n i okt.
Så den lär väl inte orka med nå´t i vår o sommar??

Du kommer att bli förvånad... rolleyes.gif Mina pelargonior - iallafall 2 av dom har blommat från april 2002 och dom lever än - och blommar wub.gif
hälsningar Lena G
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon