Full version: Ny familjemedlem ...
MRLINDELL
Ca 8 veckor gammal kom lilla Isidor hem till oss i går kväll. Den har SKK namn 'Step In Action' men ser ut som en liten isbjörn. Barnen ville kalla den allt möjligt med Björn men valp är dom bara några månader, sedan blir det hund på riktigt ... så det blev en kompromiss Isidor i stf alla möjliga liknande namn på Gladiatorer o dyl.

Han har bara kissat inne första kvällen på ett lager tidningar jag lagt ut. Men idag har allt skett ute och han har skött sig otroligt bra för att vara liten valp. Vi har gått 700m i koppel i ett sträck utan knorr.
Man får torka tassar osv, han panikar inte in. Han förstår NEJ och verkar riktigt förstå kroppspråk.

Mamma och Pappa har varit Utställnings Champion och båda vunnit en hel del utmärkerlser i norden, pappa är värst med en Internationell & Nordisk titel.

Hoppsan! Glömde skriva att det är en helvit Japansk Spets.

amaira
Vansinnigt gullig wub.gif wub.gif wub.gif !!!

GRATTIS!!!
Blomstertanten
wub.gif Nä, va söt !!!!!

Vill ha ! rolleyes.gif wub.gif
Sylvia
Härlig!! Grattis till dig och rafs-rafs bakom lurviga örat till Isidor!
Caprice
Oj, såå söt... wub.gif

Caprice
mimmi på ekerö
Grattis till er nya familjemedlem
Visst är det kul med hundar har själv två stycken
chow-chow och en norwichterrier
tänker ni ställa ut? rolleyes.gif rolleyes.gif
Fenja
Grattis MrLindell och välkommen tillbaka ur vinteridet!!
Mvh
Fenja
MRLINDELL
Svaret på det vet man om ca 9 månader, när hunden börjar bli 'vuxen'.
Sollan
Halledusingen....!
Annlo
Vansinnigt söt wub.gif wub.gif wub.gif
Å så duktig redan!
Så där såg våran gammelvoove ut när han var valp! En samojed är han!

Annlouice
zaaritha
Oj--du milde! Man smälter ju totalt!!
Fialotta
Åhhhhhhh...vilken liten sötis ohmy.gif
Grattis till en ny liten kompis Lindell...nu blir det många promisar i framtiden smile.gif
Boxer
Söting!
*Felix matte*
Så otroligt söt wub.gif
vi träffar en sån då o då...sällskaplig och glad hund. Pälsen wub.gif när den är färdigvuxen vill man ju bara borra in näsan i...vit och fluffig....
absolut vackraste hund jag sett (förutom Felix) biggrin.gif
Smekajsa
Grattis till den nya familjemedlemmen!!!

Hundar är livet wub.gif wub.gif wub.gif
renate
Grattis till den nya familjemedlemmen,en riktigt liten sötnos. tongue.gif
zaaritha
Förresten; är det en dvärghund eller finns det olika storlekar--har för mej att jag läst det nå´nstans!?
Betty
Grattis till den nye familjemedlemmen, så söt! wub.gif
MRLINDELL
Nej det är ingen dvärjhund. Japansk Spets är bara en enda ras. Det där med dvärg bland hundar är det lite si & så med.
För att ta ett klassiskt exempel, Sheltie (Shetland Sheepdog) kallas ofta för DvärgCollie men är inte alls en Collie utan en egen ras. Men visst är de lika men SKK får UTSLAG om man säger DvärgCollie.
Snöflinga
Den vill man ju bara gosa med och krama, misstänker att han får sin beskärda del av detta av dig, men pussa på nosen från mig tongue.gif

Det är så kul med hund-utställningar.... Med så välmeriterade föräldrar har du väl en tanke på att ställa ut den lille ?? Eller.......
Exotic
Ojj en så underbart fin liten vapplis rolleyes.gif
En Polar Bear ...nos-puss wub.gif

Hos mig var det så längesedan jag hade någon liten valp min älsta är på sitt 16 år. rolleyes.gif
zaaritha
Ska den alltså bli en utställningshund?
zaaritha
Har nu kollat japansk vit spets i hundbok!
Står att den är intelligent--o det har väl din visat redan?!!
Bjäbban
Åh! Vilken söt en! wub.gif
All lycka med honnom!
Anki på Öland
Sååå söt!! (nästan lika söt som mina valpar...... tongue.gif )
Anki
zaaritha
Anki; vad har du för valpar?
Anki på Öland
Mina sötnosar, dom två längst till vänster väntar på att hitta sina mattar/hussar.
Anki

zaaritha
Så fina!!
Fenja
De är rasande söta dina bäbbar också Anki! Tur att man är fattig... rolleyes.gif
Mvh
Fenja
evelina
Grattis! Finns det något ljuvligare än en liten valp. Lycka till! wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon