sanoch
Hej
Jag har en ganska stor yta mot mitt garage med plattor på marken, där skulle jag vilja ha en praktisk men också snygg bänk.
Jag har mängder med krukor och har tänkt mig att sätta upp hyllor på konsoller mot garaget.
Jag vet vad jag gillar men jag får inte riktigt till det...Känner någon igen sig?
Tack
Sanna
Malvia
Ja, jag har likadant, men har inte kommit på något bra. Den hörnan har sol nästan hela dan skulle var utmärkt till uteplats och blomplats. I höstas gjorde jag faktiskt en rabatt där, tog bort 2 plattrader mot gräsmattan.
kerstin z5-6
I sol fungerar det inte så bra, men i ett skuggläge skulle jag ha ett "ribbbord smalt o långt , med sarg för krukor med perenner -Ribborna för att vatten inte ska bli stående i krukorna vid regn , avslutat med ett bredare planteringsbord, med tre sargkanter ,
vatten tillgång är bra ,galler lådor under för jordsäckar o sånt

En vägg av armeringsnät med luktärtor och prismor som avskiljare gör det roligare , massor av hyllor o krokar på väggen laugh.gif
Ewa smålänska höglandet
Jag har också en stor garageplats med plattor 110 m2
Mitt hus och garage har en nivåskillnad på 80 cm, så jag har också en hemskt ful hussockel

Tog också bort några plattor och satte krokar under träpanelen och hängde ditt ett armeringsnät på husgaveln och fortsatte runt hörnet vid entren så det mynnade ut i en spets

en smal "ruta" blev kvar och smålänning som man är kastar man inget och det fick ju lite fin höjd också

Sommarkaprifol och en purpurklätt som själv tyckte att den skulle vara där

/Ewa zon 4-5
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon