Hannele
Ingen har ifrågasatt Småprat, med allt möjligt blandat innehåll, om livet.
Den ska vara kvar som den är!
Men kanske skulle det vara skönt att ha även Trädgårdssmåprat,
med lite mer ospecificerat trädgårssnack; exempelvis
trädgårdsresor, trädgårdsbutiker, trädgårdsdesign, trädgårdsböcker, -tidningar, frön, osv.
Det finns så mycket, som inte tillhör någon avdelning.
zaaritha
Ja--varför inte?!
Virgo
Det kommer Webbis aldrig gå med på! sleep.gif

Men det är ett bra förslag Hannele!
Berith
Nu förstår inte jag.... blink.gif "Trädgårdsprat i största allmänhet." står det ju i rubriken, varför ska det då startas en ny småpratsavdelning om det Hannele räknar upp - trädgårdsresor, trädgårdsbutiker, trädgårdsdesign, trädgårdsböcker, -tidningar, frön, osv. - det är väl alltihop det som verkligen ska platsa under trädgårdsprat i största allmänhet. Och frön förresten unsure.gif har ju redan en egen avdelning, likaså trädgårdsdesign.

Neej, som sagt, nu förstår inte jag. sleep.gif
råse-marie
Jag får nog oxå ställa mig till dom oförstående blink.gif
Går det inte att ha under småprat ?????
varför behöves SÅ specifika trådar .
Vad kan det bli här näst prat för dom över 40, ??? wink.gif biggrin.gif

För mig funkar det SÅ bra att ta upp en fråga ( får dessutom alltid bra svar ) i dom olika trådarna.
Är det något som inte intresserar mig hoppar jag helt enkelt över det .
Nä stoppa händerna i en blom kruka istället och dröm om våren wub.gif
Låt småprat vara som det är Super entusiast eller bara nybivna eventuella entusiaster ...eller pessemister alla kan vi väl njuta och ta upp det vi vill och känner för unsure.gif

Dessutom tror jag att med FLER trådar blir det bara sämre svar ........
Fredi
CITAT (Hannele @ 05-02-2005, 23:35)
Ingen har ifrågasatt Småprat, med allt möjligt blandat innehåll, om livet.
Den ska vara kvar som den är!
Men kanske skulle det vara skönt att ha även Trädgårdssmåprat,
med lite mer ospecificerat trädgårssnack; exempelvis
trädgårdsresor, trädgårdsbutiker, trädgårdsdesign, trädgårdsböcker, -tidningar, frön, osv.
Det finns så mycket, som inte tillhör någon avdelning.

Mycket bra idé! Småprat i dess nuvarande form fyller uppenbarligen en funktion och skall inte ändras, men "småprat om trädgård" behövs eftersom just sådana trådar försvinner bland övriga diskussioner här i småprat.

För er som är negativa: Varför skulle det vara så förfärligt att ha en avdelning för småprat om trädgård? Kan man inte göra det för oss som inte är intresserade av alla övriga diskussioner?

Tänk på att detta inte är ett angrepp på er som gillar småprat i dess nuvarande form, utan Hanneles förslag är en utveckling av forumet.

*lämnar åter igen småprat*
*hoppas kunna återkomma till småprat om trädgård*
Eva i Skåne
Ingen dum idé, att skilja på det. smile.gif

Ett irritationsmoment mindre för de som inte vill läsa våra vardagliga tankar om allt mellan himmel och jord.
Hannele
CITAT (Virgo @ 06-02-2005, 01:44)

wub.gif Webbis har gjort andra saker, bl.a. flätade tvättkorgar!
Berith
CITAT (Hannele @ 06-02-2005, 10:35)
wub.gif Webbis har gjort andra saker, bl.a. flätade tvättkorgar!

Hur vet du det?? ohmy.gif

Ok, jag förstår fortfarande inte varför trädgårsprat om allt möjligt skulle behöva en ny avdelning, när det vore bättre att skapa en avdelning för allt det som inte är trädgårsprat. Men mitt oförstånd beror säkert på att det inte finns några 25-öringar längre... wink.gif
Hannele
CITAT (Fredi @ 06-02-2005, 09:36)
Mycket bra idé! Småprat i dess nuvarande form fyller uppenbarligen en funktion och skall inte ändras, men "småprat om trädgård" behövs eftersom just sådana trådar försvinner bland övriga diskussioner här i småprat.
Ja, fina trädgårdsdikussioner har försvunnit helt, om de ens förekommit, synd.
Man har fått leta efter trädgårdsrelaterat prat.

Nu stämmer ju inte Avdelningsrubríken, bättre så här:

Småprat
Prat i största allmänhet.

Småprat om trädgård
Trädgårdsprat i största allmänhet.
Berith
CITAT (Hannele @ 06-02-2005, 10:50)
Nu stämmer ju inte Avdelningsrubríken, bättre så här:

Småprat

Småprat om trädgård

Ok, när du formulerar om det så, så förstår jag bättre önskemålet.
Jejja
CITAT (Fredi @ 06-02-2005, 09:36)
För er som är negativa: Varför skulle det vara så förfärligt att ha en avdelning för småprat om trädgård? Kan man inte göra det för oss som inte är intresserade av alla övriga diskussioner?

Det är väl ingen som tycker att det är förfärligt att ha en avdelning för småprat om trädgård?? En sån har vi ju redan!! Att det sedan pratas allt möjligt annat också spelar väl ingen roll. Vill man inte läsa om annat så behöver man inte. Det är fullt möjligt att välja vad man ska läsa och bara läsa inlägg som handlar om trädgård.

Nog kan man hålla på och bena upp varenda avdelning till små miniavdelningar, men det blir bara besvärligt i längden.

Tycker ni att det skrivs för lite om trädgård i småprat, så skriv mer sånt själva då.
Inga från Närke
CITAT (Hannele @ 06-02-2005, 10:50)
bättre så här:

Småprat

Småprat om trädgård

Håller med Hannele skulle nog inta vara så dumt, eller så är Småprat kvar som vanligt och man är mycket mera noga med rubriken när man lägger in en ny tråd och kallar den för "Trädgårdsprat i största allmänhet" och så försöker man hålla sig i den tråden när det är trädgårdprat och inte t.ex. ordassiationstråden eller andra trådar.
Kajsa
Gillar din idé Hannele, där kan rymmas mycket. biggrin.gif
Tesa
Ja mej spelar det ingen roll....gärna en avdelning till om nån nu önskar det....fast det är redan många som avskräcks från odla för att de tycker det är lite rörigt... wacko.gif
netaave
Tror ni inte det skulle bli rörigt? Och tänk om man skriver på fel ställe!!!! tongue.gif
Hannele
CITAT (Kajsa @ 06-02-2005, 16:11)
Gillar din idé Hannele, där kan rymmas mycket. biggrin.gif

Ja, men tillräckligt många har inte insett fördelen.
Under väldigt lång tid har trädgård försvunnit nästan helt.

Avdelningsrubríken stämmer ju inte, tydligare så här:

Småprat

Småprat om trädgård
Rossi
Ja, jag tillhör dem som hela tiden tycker att det här forumet "missbrukas" om ni förstår vad jag menar. Jag tycker att det är självklart att det är trädgårdssmåprat det är avsett för eftersom det är ett trädgårdsforum och jag blir ständigt förvånad över alla andra irrelevanta ämnen.

Sen kan man givetvis inte hindra folk från att skriva vad för något som helst (inom anständighetens gränser) och det är ju t.o.m. trevligt med ett allmänt forum men jag vet inte om det hör hemma under Trädgårdsforum, Småprat.

Skapa istället ett nytt forum under Trädgårdsforum som heter Allmänt - om nu de som håller i sidan tycker att det ska finnas här.
Berith
CITAT (Hannele @ 07-02-2005, 14:24)
Under väldigt lång tid har trädgård försvunnit nästan helt.

Avdelningsrubríken stämmer ju inte, tydligare så här:

Småprat

Småprat om trädgård

Funderat och håller med dej mer och mer, nu när jag förstår hur du menar (efter att du ändrat frågan lite...).

Tror att många pratar om så mycket annat för att stämningen är som den är här, och många är medlemmar utan att vara ett dugg intresserade av trädgård eller odling, behöver kanske bara nån att prata med. Det är nog därför som många lyser med sin frånvaro i dom andra avdelningarna - visst, det "syns" ju inte att man läser där men en och annan fråga borde ju dyka upp iaf. unsure.gif

"Vi" skulle kanske tänka mer på vilka ämnen som behandlas - och helt enkelt hoppa över att skriva om sånt som inte har med odling att göra. Inget ämne nämnt men inget glömt.
cic
Jämt skägg?! (lika alltså) Vad betyder den här omröstingen egentligen?? Ska det bli nån ny avdelning och vem tar i så fall tag i det? Eller var det bara ett infall/frustration?
amaira
Joo, när så många tycker att det vore relevant med en uppdelning, så sällar jag mig också till den idén.

Det är ju inte särskilt kul, om hälften av forumanvändarna blir irriterade, när det är som det är nu.

wub.gif /amaira - som "bytt sida".
Göran Carlsson, Odla.nu
Jag tycker det låter som en bra idé och även de föreslagna rubrikerna är bra. Den som bara vill läsa trädgårdsprat kan göra det medan den som vill diskutera andra ämnen med sina trädgårdsvänner kan göra det.

Vi fixar till det så får vi hoppas alla blir nöjda!
pisanggoreng
Det blir bra! Tack! smile.gif
cic
Wow! Vad fort det gick! Gillar också de föreslagna rubrikerna.

Lysande. Jag gillar olda.nu mer och mer..
amaira
Tack Göran! wub.gif
Virgo
CITAT (Virgo @ 06-02-2005, 01:44)

Där ser man!
Det gick ju fortare än jag trodde! ohmy.gif
Nu fattas bara en moderator som flyttar alla trådar som läggs in i fel avdelningar

t.ex supportfrågor som ligger i trädgårdsprat.

jajaja ska sluta o peta!
Hannele
CITAT (Göran Carlsson @ Odla.nu,09-02-2005, 11:23)
Jag tycker det låter som en bra idé och även de föreslagna rubrikerna är bra. Den som bara vill läsa trädgårdsprat kan göra det medan den som vill diskutera andra ämnen med sina trädgårdsvänner kan göra det.

Vi fixar till det så får vi hoppas alla blir nöjda!

Tack Göran och Ingemar! wub.gif
Detta blev ett lyft!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon