Full version: ny hemsida
Tessa
Vad tycker ni om min nya sida?
Har inte lagt till info i rullgardinsmenyn mer än ett teststycke än,
vill nån ha sin länk på sidan så skrik till.

Min sida
Posse
CITAT (Tessa @ 06-02-2005, 10:14)
Vad tycker ni om min nya sida?
Har inte lagt till info i rullgardinsmenyn mer än ett teststycke än,
vill nån ha sin länk på sidan så skrik till.

Min sida

Bakgrundsbilden var ju rätt vacker när den ä-n-t-l-i-g-e-n, ä-n-t-l-i-g-e-n, ä-n-t-l-i-g-e-n laddats ner. Att ha en bakgrundsbild i BMP på 901 kilobyte är inte lyckat, tycker jag. Den bör väl istället vara i JPG och en tiondel så stor (i bytes).
Tessa
fixat så den e jpg på 19kb iställe
Posse
CITAT (Tessa @ 06-02-2005, 13:01)

Det var verkligen snabbt - och bra - fixat... tänk att det gick att få ner bilden till så få kilobyte och att den ändå ser fullt ok ut.

unsure.gif Men jag gissar att du borde se över alla bilder. Jag fastnade för "kattsvans", vilken jag nog aldrig ens hört talas om, i rullgardinsmenyn... ögnade igenom beskrivningen och tänkte för mig själv *tråkigt att det inte finns någon bild av den*.

Fick dock strax syn på att modemet jobbade som besatt, undrade varför och upptäckte då den tomma bildramen. Först efter kanske ett par minuter dök det upp en (vacker) bild på kattsvansen. Bilden visade sig vid kontroll vara på över 300 kilobyte.

(Ja, du ville ju veta vad man tycker.)
kristerh
Jag tycker att bilderna på blommorna borde komma på höger sida av texten eller överst innan blompresentationen i text kommer unsure.gif
eller så borde den blomman som du har på varje sida bytas ut mot den växt som presenteras wub.gif
annars tycker jag att sidan har potential, kan bli väldigt bra.
krister
Tessa
jo tänkte att blomman te höger skulle bytad efter vilken info det vart,
men har inte finurlat ut nåt vettigt sett att göra de på iomed att jag har användt en css fil till bakgrunden för att få den där den e, sen kodar jag med php för att få fram den andra bilden , lite klurigt, men kan defentivt sätta den bilden först om det ser bättre ut smile.gif
Tessa
CITAT (Posse @ 08-02-2005, 16:13)
CITAT (Tessa @ 06-02-2005, 13:01)

Det var verkligen snabbt - och bra - fixat... tänk att det gick att få ner bilden till så få kilobyte och att den ändå ser fullt ok ut.

unsure.gif Men jag gissar att du borde se över alla bilder. Jag fastnade för "kattsvans", vilken jag nog aldrig ens hört talas om, i rullgardinsmenyn... ögnade igenom beskrivningen och tänkte för mig själv *tråkigt att det inte finns någon bild av den*.

Fick dock strax syn på att modemet jobbade som besatt, undrade varför och upptäckte då den tomma bildramen. Först efter kanske ett par minuter dök det upp en (vacker) bild på kattsvansen. Bilden visade sig vid kontroll vara på över 300 kilobyte.

(Ja, du ville ju veta vad man tycker.)

Hmm, jag får kolla över det, har inte lagt märke till det själv att dom vart så stora
Exotic
Hej Tessa,

Tycker att det ser fint ut...
Just första sidan med den vackra blomman rolleyes.gif

Har tagit din länk till min sida och hoppas du har luts att ta min ? smile.gif
Tessa
aaadå lägger in den
Tessa
Har nu fixat storleksproblemet med bilderna, har också lagt bilderna överst,
kommer lägga in fler blommor under kvällen (om ja inte däckar tongue.gif)

nya bilder på mina framgångar hitills med årets fröer tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon