Full version: Solen skiner
fruberglund
På landet mellan Gränna och Jönköping skiner solen idag och nu längtar man verkligen ut i trädgården.

Finns det verkligen inget man kan göra i trädgården nu???

Får väl hämta lite ved och drömma mig bort till våren...den kommer ju nån gång även fast den känns som mest avlägsen just nu smile.gif

En Solig vårkram till alla Odlare!
anna_rispan
Läste månadsbrevet eller vad det kallas på odlas första sida. Man kan plocka in grenar från buskar i trädgården och driva fram blommor o blad. Jag blir avundsjuk på dem som har trädgård och kan göra det. sleep.gif
TeliaNet
halloj på dig granne, visst skiner solen så nu ser man här att det måste putsas fönster.
ja granne och granne, det är ganska när för jag bor i nässjö och med tanke på att de andra bor över hela sverige så är det nära.
cic
Hmmm... En "granne" till då.. Bor i jönköping och , ja, solen har skinit idag. Och , ja, man ser att fönstren behöver en omgång.. huh.gif sleep.gif
renate
Här i Hylte har solen lyst med, i trädgården är det inget att göra,fönsterna är putsade.Jag väckte mina pelargoner i dag,alla är fina utom en som är förtorkat,de hade tom.sina blommor kvar.Jag ställde dom på ett bord i hallen där de får ljus från ett takfönster och extrabelysning på kvällen.Nu har Fuchsiarna tagit pelargonernas plats i pannrummet,vet ej om de lever men jag tror det.
Smekajsa
Något att göra i trädgården nu ??????

Smén o jag har plockat ner mitt stormskadade växthuset
idag !!!

Alltid något. smile.gif smile.gif

Vädret var väl fint men det blev kallt i längden.
fruberglund
Telianet - finns det sol i Nässjö???, hehehe smile.gif Är i Nässjö med jämna mellanrum eftersom min man har garageplats där (i Pinnens gamla stolfabrik).

Ja, det var rätt kallt ute, hämtade ved och tog lite kort på alla skott som kommit upp trots det kalla vädret senaste veckorna. De har nog inte fattat att det egentligen är vinter (har inte jag fattat heller faktiskt) smile.gif

Kärleksört taget idag

Bellis (tusensköna) taget idag, är till och med en liten blomknopp i mitten på bladrosetten smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon