Full version: kra odla..
Thea
Har jag vanvrdat min storebrors schefflera, eller ska de se ut s hr nr de skjuter nya skott? Skotten ser s hr slokande och trtta ut p bda stammarna, och den tappar blad lite hur som helst frn hela "trdet". Kan detta vara resultatet av min oerhrda frsummelse ver jul-nyr, dvs tre veckor med mesiga sm bevattningsslangar; den kanske fortfarande r sur??!?

Bror kommer inte hem frrn i slutet av mars, s jag hoppas det r tillrcklig tid fr eventuell terstllning... *nervs*

Fenja
Av den ljusa frgen p de nya bladen skulle jag gissa att den kanske vill ha mera ljus... Stll den i ett soligt fnster, eller hjlp den med en lampa.
Mvh
Fenja
Virgo
Att den har ftt fr lite vatten tror jag inte p, min har "lnga" torrperioder.

Men som redan sagts. Mer ljus och lite gdning s repar den sig snart.
Thea
okej, ska frska borra upp ett till fnster d.. alla i hushllet som fotosyntetiserar slss om den dr solstrimman vid nio p morgonen. =) Sknt att det inte r nn superallvarlig mrdarbakterie i alla fall. laugh.gif
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon