Full version: kära odla..
Thea
Har jag vanvårdat min storebrors schefflera, eller ska de se ut så här när de skjuter nya skott? Skotten ser så här slokande och trötta ut på båda stammarna, och den tappar blad lite hur som helst från hela "trädet". Kan detta vara resultatet av min oerhörda försummelse över jul-nyår, dvs tre veckor med mesiga små bevattningsslangar; den kanske fortfarande är sur??!?

Bror kommer inte hem förrän i slutet av mars, så jag hoppas det är tillräcklig tid för eventuell återställning... *nervös*

Fenja
Av den ljusa färgen på de nya bladen skulle jag gissa att den kanske vill ha mera ljus... Ställ den i ett soligt fönster, eller hjälp den med en lampa.
Mvh
Fenja
Virgo
Att den har fått för lite vatten tror jag inte på, min har "långa" torrperioder.

Men som redan sagts. Mer ljus och lite gödning så repar den sig snart.
Thea
okej, ska försöka borra upp ett till fönster då.. alla i hushållet som fotosyntetiserar slåss om den där solstrimman vid nio på morgonen. =) Skönt att det inte är nån superallvarlig mördarbakterie i alla fall. laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon