Såg att det fanns en fråga om smultron nedan, men det gav mig inte det svaret jag ville ha
Vilken smultronsort är godast och/eller bäst. Gärna lite förslag och motiveringar
KRAM / icky
Åsa, mälardalen zon 2
06-02-2005, 17:16
Vilda smultron i naturen är klart godast.
Är man det minsta känslig för det röda färgämnet är Yellow Wonder ett bra alternativ, den har stora smultron och hos mig sätter den bär hela sommare och större delen av hösten. (en annan positiv sak är att fröerna inte är så dyra så man kan få många plantor för en låg summa)
Här är bild på moget Yellow Wonder bär
Ingrid på Västkusten
06-02-2005, 17:17
Jag gillar Alexandria - de gav så mkt i somras att vi inte hann med alls! Jorden är väldigt viktig med.....plantorna vi hr är alltså i storlek med jordgubbar!
Eva St
06-02-2005, 22:48
Vildsmultron utan tvekan
nina L
09-02-2005, 10:52
Har hört att "Norrlands smultron" är en god sort men har inte smakat dem. Jag har RÜGEN Tycker att smaken är ok och fördelarna är att den INTE revar och den ger smultron hela sommaren långt in på hösten. Det finns en sort som kallas PARK smultron och den är inte speciellt god, lite smaklös.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.