Hehe - om du ska tvätta väldigt leriga trädgårdskläder kan det vara idé att spola av det värsta med trädgårdsslangen och sen bära in dom direkt till tvättstugan i en hink!
Nä, skämt åt sido... har haft en kombimaskin som gav upp nu i veckan. Den gjorde god tjänst i tolv år. De sista två åren var vi utan tumlarfunktionen för värmen hade pajat, men vi brydde oss inte om att reparera den då vi nu har tvättstuga med gott om plats för att hänga tvätten.
När vi skaffade maskinen var yngste sonen på väg och vi bodde i lägenhet på tredje våningen utan hiss och tvättstugan låg dessutom på andra sidan gården... Det var ovärderligt att slippa springa ner dit och tvätta när man hade två småbarn.
Tumlarfunktionen var ganska bra. Det som var trist var att man inte kunde tumla hela maskinen på en gång utan var tvungen att dela upp den blöta tvätten och ta den i två omgångar. Jag vet inte hur det är idag - om kombimaskiner funkar så nu med alltså...
Dammet som bildas blev jag inte av med i min maskin då det var en kondenstumlare, också lite dumt...
Hoppas att du hittar nån maskin som passar just dina trädgårdskläder..