Helen vid Ljungan
Hej! Jag funderar på att skaffa en kombinerad tvättmaskin/torktumlare eftersom jag torktumlar så oerhört sällan. Är det någon som har erfarehet av en dylik maskin och som kan dela med sig av lite erfarenheter? Efter att ha läst andra trådar under småprat vill jag betona att det handlar (nästan) uteslutande om att tvätta trädgårdkläder smile.gif
Tacksam för svar
/Helen
Ina
Hehe - om du ska tvätta väldigt leriga trädgårdskläder kan det vara idé att spola av det värsta med trädgårdsslangen och sen bära in dom direkt till tvättstugan i en hink!

Nä, skämt åt sido... har haft en kombimaskin som gav upp nu i veckan. Den gjorde god tjänst i tolv år. De sista två åren var vi utan tumlarfunktionen för värmen hade pajat, men vi brydde oss inte om att reparera den då vi nu har tvättstuga med gott om plats för att hänga tvätten.

När vi skaffade maskinen var yngste sonen på väg och vi bodde i lägenhet på tredje våningen utan hiss och tvättstugan låg dessutom på andra sidan gården... Det var ovärderligt att slippa springa ner dit och tvätta när man hade två småbarn.

Tumlarfunktionen var ganska bra. Det som var trist var att man inte kunde tumla hela maskinen på en gång utan var tvungen att dela upp den blöta tvätten och ta den i två omgångar. Jag vet inte hur det är idag - om kombimaskiner funkar så nu med alltså...

Dammet som bildas blev jag inte av med i min maskin då det var en kondenstumlare, också lite dumt...

Hoppas att du hittar nån maskin som passar just dina trädgårdskläder.. wink.gif
Ewa L
Jag har också en kombinationsmaskin. Köpte den när jag bodde i lägenhet och hade förhållandevis långt till tvättstugan.

Idag har jag jättestort torkrum så jag använder inte tumlaren speciellt mycket.
Däremot är den näst intill ovärderlig när jag verkligen behöver torka något snabbt. Gör mig inget att det inte går att tumla hela tvättmängden, eftersom det då handlar om något enstaka plagg. Eller att tumla samtliga trosor, som är själsdödande att stå och hänga. biggrin.gif
Caprice
Vi har en kombinationsmaskin, tycker det är helt super..!

Man lägger in smutsig tvätt, tar ut ren och torr...!! wub.gif
Bara en isf två maskiner som tar plats..

Caprice
Helen vid Ljungan
Tack för era svar. Vad är det för märken på de maskiner som ni lovordar.
/Helen
Ina
Min var en "virvelpöl" - Whirlpool, kommer inte ihåg vad den hette mer. Det är väl knappast intressant då den modellen inte lär finnas längre...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon