Full version: Drakblodsträd
Ciczi
Hej.

Funderar på att köpa drakblodsträdsfröer (från Impecta) Dracaena Draco. Är det någon som dragit upp denna från frö? Eller som har ett exemplar över huvudtaget?

Ciczi
Ingrid på Västkusten
Hej hopp,

Jajemen - de gror enkelt och snabbt och har dracenaliknande blad och efter några år får den en dracenaliknande/yuccaliknande stam. Växer lite långsamt men är en fin växt. Står den soligt får den rödaktiga kanter ( smala) på bladen.

Har haft dels ett gammelt exemplar som jag övervattnade en vinter ( hade haft den i över sju år så det var tragiskt) plus ett yngre på tillväxt som numera står snustorrt!
Elisabeth-Västkustkolonisten
Jag sådde för några år sedan, fick frö fårn La Palma, ochnu väntar ett stort träd på Ingrid och hämtning

Elisabeth
Mård
CITAT (Ingrid på Västkusten @ 07-02-2005, 07:55)
Jajemen - de gror enkelt och snabbt och har dracenaliknande blad och efter några år får den en dracenaliknande/yuccaliknande stam. Växer lite långsamt men är en fin växt. Står den soligt får den rödaktiga kanter ( smala) på bladen.

Oj, vad jag förstått så har drakblodstädet väldans lång grotid, 1 - 6 månader står det på påsen om jag inte minns fel.

Jag har sått ett par frön och de har väl legat nån månad nu men än har jag inte sett nått komma upp.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon