Full version: Rosenlust
evelina
Är det någon som har handlat hos Rosenlust erfarenheter bra eller dåliga??
Fenja
Om jag inte missminner mig är Rosenlust ett av företagen som ingår i konstellationen där Easy Plant finns och i så fall ska man nog se upp kanske. En kompis till mig beställde från Easy Plant och Rosenlust (om det är Rosenlust som har en massa perenner bland annat) och det kom massor med döda, döende och skruttiga plantor.
Mvh
Fenja
kristerh
Jag har som jag tidigare skrivit aldrig haft problem med deras plantor,
jag misstänker att hos en del kan plantorna bli förstörda om de får ligga på posten länge wink.gif jag hämtar ut mina direkt de kommer och ställer dem
svalt tills jag skall plantera dem.
krister
Caprice
Har även jag hört massor av dåliga omdömen om EasyPlant / Rosenlust..
Avstår att handla därifrån...

Däremot har jag ingen personlig erfarenhet...
Men ett företag som antagligen har manipulerade bilder på sina växter får vara för min del... sleep.gif

Caprice
kerstin z5-6
Bu för dem -läs vad som står under Athyricum .sad.gif Den där färgglada lilavita ormbunken)-som i verkligheten är max 30 cm i omkrets förresten .

Bladen är gröna de första två åren -" Kyssmej långsamt
Om de säljer en sådan -måste den vara förökad med rotbitar för att få heta så
och då är bladen , rätt färg från början ...
men vem orkar bråka om en lila ormbunke som blev grön -för 159 kr efter TRE år ..
wacko.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon