Jag har en grön växt som alltid varit frisk, men nu har den börjat bete sej konstigt. Den får jättestora blad, som ibland blir mycket större än mitt huvud. Bladen är karaktäristiska, blanka och känns smidiga. Men nu har det börja komma som ljusa prickar i bladen som lixom "suger" ur färgen! Tillslut är bladen nästan genomskinliga med en brun nyans, sladdriga och torkar tillslut ihop. Vad är det som händer? Jag har planterat om, gett näring och den står så ljust som möjligt, som den alltid har gjort. Det finns bilder på mitt album på både friska och sjuka blad (inte liljan, de andra). Är det någon som vet vad växten heter föresten? Album
Sulawesii
08-02-2005, 19:32
Kan det vara spinn den har fått? Tycker att det ser ut att vara en philodendron.
Kajsa
08-02-2005, 21:01
Kan det vara denna Fjäderranka Spruta den med Provado Plus, ta bort dom fulaste bladen. Så kan man sticka ner Provadopinnar så dör ohyran.
Prinsessan
09-02-2005, 21:16
Ja, det ser ut att vara rätt växt! Äntligen. Tackar. Jag ska försöka få tag på pinnarna och sprayen och prova. Har aldrig haft spinn förut, så jag vet inte hur det ser ut. Våra växter har alltid klarat sej undan sådant.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.