Prinsessan
Jag har en grn vxt som alltid varit frisk, men nu har den brjat bete sej konstigt. Den fr jttestora blad, som ibland blir mycket strre n mitt huvud. Bladen r karaktristiska, blanka och knns smidiga. Men nu har det brja komma som ljusa prickar i bladen som lixom "suger" ur frgen! Tillslut r bladen nstan genomskinliga med en brun nyans, sladdriga och torkar tillslut ihop. Vad r det som hnder?
Jag har planterat om, gett nring och den str s ljust som mjligt, som den alltid har gjort. Det finns bilder p mitt album p bde friska och sjuka blad (inte liljan, de andra). r det ngon som vet vad vxten heter fresten?

sad.gif
Album
Sulawesii
Kan det vara spinn den har ftt?
Tycker att det ser ut att vara en philodendron.
Kajsa
Kan det vara denna Fjderranka
Spruta den med Provado Plus, ta bort dom fulaste bladen. S kan man sticka ner Provadopinnar s dr ohyran.
Prinsessan
Ja, det ser ut att vara rtt vxt! ntligen. Tackar. Jag ska frska f tag p pinnarna och sprayen och prova. Har aldrig haft spinn frut, s jag vet inte hur det ser ut. Vra vxter har alltid klarat sej undan sdant.
sad.gif
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon