boelz4
Någon som känner till mer om detta?

http://www.itv.se/rainbow/svenska/index.html
Virgo
nej, såg detta för första gången nu.
Synd bara att sidan inte är proffsig. Eu pengar kan man tydligen få bara man har nån idé och livlig fantasi.

CITAT
Vi odlar i fiskbassänger som är 2 x 2 x 1 meter. Vattendjupet hålls på ca 50 cm, vilket betyder att fisken har ca 2 m3 att vistas i. Enligt den etiska normen för regnbåge och röding bör man inte ha för mycket fisk i små bassänger. Vi har begränsat tätheten till max 50 kg fisk per kubikmeter strax före utslaktning, vilket innebär att varje fiskbassäng kan hålla max 100 kg. Möjligheten att hålla täta bestånd är större om fiskbassängen är vid och grund än trång och ljup.

men 100kg fisk på 2 m3 är djurplågeri enligt mina etiska regler.

Blir ungefär 10st 1kg´s laxar i ett badkar

Nu har jag inte läst allt ännu , men det finns en hel del intressant info att hämta där.
Att odla aborre vore inte så dumt.
gammelnalle
Reagerade väl som Virgo.... väl mycket fisk per m3

men principen för det hela verkar OK tycker jag.

boelz4
Håller med om att det var lite för mycket fisk till vattenvolymen, OCH att sajten som sådan inte är någon höjdare... men annars tycker jag det verkar så lysande! Att kunna få fram grönsaker och fisk miljövänligt. Sen kan man ju göra mer av miljöerna än de har gjort här... odla lite blommor och så. Men jag tycker det ser väldigt välbyggt och välordnat ut. Och sajten är generös med information...

Jag skulle kunna slå mig på detta. Skulle bli en helt grym hobby!
pisanggoreng
Här finns mer info (i lite tydligare format).
Virgo
Det är ju samma site!
pisanggoreng
oops, jag ser det nu. tyckte bara den såg annorlunda ut sist. hursomhelst, glöm mitt inlägg... blink.gif wacko.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon